• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘La partida de Guinyot’, per Batiste Forcadell

per Opinió
2 d'abril de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Forcadell adverteix d’una retallada en el pressupost per al Poble Vell de Corbera

Batiste Forcadell.

S’acaba el mes de març amb unes temperatures fora del normal, un mes de març preelectoral en què es respira una ambient electoral com fa temps no es respirava. “Algo s’està coent, algo està passant a la societat ebrenca”, diria “el tio Guatxes”. En tants de rumors sobre els resultats d’enquestes amagades que no es fan públic. Enquestes esotèriques i clandestines amb resultats que no emanen a la llum pública, però que tots sospiten.


Els quatres amics de sempre, mentre fan una partida “al guinyot” parlen dels possibles resultats que es poden donar el 28 de maig aquí a la Ràpita. La discussió és clara: el bastió republicà caurà o es mantindrà de peus. Cadascú opina del possible candidats, dels possibles resultats i sobretot pel que sembla dels possibles pactes electorals. Perquè pel que es diu i comenta és que cap partit traurà majoria absoluta. Opinió que aquest cop curiosament uneix als quatre amics. I això que “lo Corretger” àcrata per excel·lència i no l’apassiona gaire això de les eleccions també està d’acord. “Sembla que el cicle republicà ha tocat el seu punt màxim”, comenta “lo Corretger”

Anunci


El cert i per moltes enquestes que hi hagi i per molts de rumors que hi hagi de pactes postelectorals o governs a posteriori, l’única enquesta que val és la del dia de les eleccions, és a dir, el 28 de maig. Dia que curiosament, o tots guanyen o tots perden, i de vegades fins i tot els que arriben a guanyar són els grans perdedors. “Lo Valent”, mentre canta “les quaranta d’ors” diu: “Aquest cop té ganes de votar que hi ha emoció, es palpiten nervis, he, he, he, que la cosa s’està posant emocionant”.


La cosa tot s’ha de dir: la gent parla de votar a uns o altres i això que per ara a part del partit del govern ningú ha presentat cap proposta electoral. La qual cosa indica que ja ningú es llegeix el programes i fins i tot dubto que votin per ideologia. El vell Camal, el més ideòleg de tots quatre i té el vot més clar, està nerviós, no li agrada el que diuen les enquestes, i afirma “Ens juguem lo futur de la Ràpita, no feu l’animal a l’hora de votar que després venen les lamentacions”. Aquesta afirmació provoca el riure de la resta d’amics. La ironia i l’humor preval per damunt  de tot.

La partida arriba al seu final, aquesta vegada ha guanyat la parella feta per “el tio Guatxes” i “lo Corretger”. El resultat del “coto” 6 a 4 a favor d’ells. El cafè el paguen els perdedors, en aquest, cas “lo Valent” i Camal. Queden per un altre dia per a la “revantxa”. I també per fer una porra dels resultats electorals del pròxim 28 de maig.

Per acabar, en aquest mes en què les temperatures són més altes que la mitjana dels darrers anys o millor dit de la sèrie temporal, no estaria malament una porra dels resultats a veure què diuen els quatre amics sobre que podria passar aquest pròxim mes de maig. I és que com diu el meu amic ampostí, Manel, i hi ha nervis al Barri Marítim.

*BATISTE FORCADELL és exregidor de la Ràpita.

Tags: Batiste ForcadellDiumengeMRFLa RàpitaMontsiàOpinióPolítica

Anunci

Related Posts

Manel de la Vega
Diàleg

Una inversió de 74 milions de raons per creure en el futur de les Terres de l’Ebre, per Manel de la Vega

fa 10 hores
Ramon Pujol, un exemple d’estima a Jesús i la seua gent, per Víctor Ferrando
Diàleg

Ramon Pujol, un exemple d’estima a Jesús i la seua gent, per Víctor Ferrando

fa 1 dia
‘Red Flags’
Diàleg

‘Red Flags’

fa 2 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (138)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (138)

fa 2 dies
Els missatges de Lleó XIV
Diàleg

Els missatges de Lleó XIV

fa 2 dies
Pere Montañana
Diàleg

Què està passant a l’Hospital d’Amposta? Quan un hospital sosté més del que se li paga, per Pere Montañana

fa 4 dies
WhatsApp
Diàleg

WhatsApp

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (137)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (137)

fa 1 setmana
“Les meves confessions”, periodístiques
Diàleg

“Les meves confessions”, periodístiques

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
  • Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols
  • Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ