• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘La nova normalitat ha d’arribar també a la Generalitat’, per Francesc Miró

'Per responsabilitat cal que el president de la Generalitat anunciï la data de les eleccions de manera efectiva perquè els pressupostos ja estan aprovats encara que tard i malament'

per Opinió
31 de maig de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
‘Per un govern de progrés’, per Francesc Miró

Francesc Miró.

Fa gairebé quatre mesos, concretament el 29 de gener, el president de la Generalitat feia una declaració institucional en la qual deia “aquesta legislatura ja no té més recorregut polític, arriba al seu final”, i en què constatava que s’havia produït, dintre del seu govern, el deteriorament de la confiança mútua necessària en els moments més decisius. Cap govern no funciona sense unitat i sense lleialtat. “Una vegada s’hagin aprovat els pressupostos anunciaré la data de les eleccions”, va afegir-hi.

D’aleshores ençà ningú negarà que aquesta desconfiança s’ha anat agreujant, i està en qüestió, més que mai, la gestió del govern i la seva continuïtat. En aquests dos anys de govern la inacció ha estat una constant. L’economia productiva no ha rebut prou impuls ni suport institucional, les desigualtats socials han augmentat, els desequilibris territorials s’han agreujat i s’han deteriorat els serveis públics.

Anunci

La bretxa econòmica-social cada cop és més amplia, i dia a dia s’ha fet evident de manera més dramàtica a conseqüència de la pandèmia. I encara s’hi farà més si continuem amb l’actual govern feble i dividit.

En aquests dos anys solament s’han aprovat divuit lleis, i un fet encara més palès d’aquesta inacció del govern és que d’aquestes solament sis han estat a proposta del govern. Mentrestant, es van aprovar els pressupostos de la Generalitat, el 24 d’abril, després de tres anys consecutius de pròrrogues. Uns pressupostos ja caducats perquè es van fer abans de la pandèmia, que ha canviat tots els plantejaments. Una pandèmia que posa de manifest no solament la crisi sanitària, sinó també la crisi econòmica. Per tant,  la necessitat de refer-los  per adaptar-los a les conseqüències de la crisi del coronavirus Covid-19 és evident. 

Una crisi que caldria afrontar amb un govern fort i amb complicitats per no deixar a ningú enrere, que necessitarà una majoria  que ara no es dóna en l’actual govern. Per tant, el president faria bé en convocar eleccions pel bé del país, com així han fet els  presidents d’Euskadi i de Galícia, que han entès que ara tocava fer eleccions i no deixar-ho per a més endavant com ara la tardor, ja que podríem tenir un rebrot de la pandèmia que ho dificultaria.

La decisió de convocar eleccions és a les seves mans, però, si tal com és evident la legislatura està esgotada, la divisió interna del Govern és clarament visible, i més a més els seus socis d’ERC li reclamen eleccions, faci-ho president, compleixi la paraula donada i no allargui més l’agonia d’un govern fràgil i desgastat i el que és pitjor, la del país. El país necessita mesures per reactivar l’economia i cal estar al costat dels desafavorits, i no excuses permanents per justificar allò que és inexcusable, la falta de credibilitat i confiança en què l’actual govern resolgui la crisi econòmica que ens arriba

Un nou Govern i un nou Parlament que posi en marxa la recuperació i l’ocupació per a un país que necessita tots els instruments, capacitats i recursos per sortir de la crisi. Per responsabilitat cal que el president de la Generalitat anunciï la data de les eleccions de manera efectiva perquè els pressupostos ja estan aprovats encara que tard i malament, però no demorin més el canvi necessari per iniciar la recuperació econòmica i per no deixar a ningú enrere.  

*FRANCESC MIRÓ és secretari d’Acció Política i Món Rural del PSC a les Terres de l’Ebre.

Tags: AmpostaCatalunyaDiumengeMRFFrancesc MiróMontsiàOpinióPolíticaPSC

Anunci

Related Posts

La feminista Marta Sans farà tàndem amb Lluc Ulldemolins a la CUP d’Alcanar
Diàleg

‘La nit dels prèmits’, per Marta Sans

fa 7 hores
De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘La corrupció no pot aturar el progrés’ per Manel de la Vega

fa 1 dia
‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 2 dies
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 2 dies
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 2 dies
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 2 dies
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 4 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Les primeres Jornades de Ciutats Fortificades que acull Tortosa marcaran el full de ruta de la candidatura a la UNESCO
  • ‘La nit dels prèmits’, per Marta Sans
  • Amposta ja ha executat prop del 50% del PAM i confia superar els 20 MEUR d’inversió en acabar el mandat

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ