• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Al costat de la restauració i el comerç de Tortosa’, per Enric Roig

per Opinió
1 de novembre de 2020
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
Tortosa programa un Sant Jordi de juliol amb actes en llibreries, floristeries i bars

Enric Roig. // AJUNTAMENT DE TORTOSA.

Quan aig acceptar la responsabilitat de formar part del Govern de Tortosa la meva motivació va ser una i principal: poder tenir més possibilitats de treballar per la gent. Des del Govern és des d’on podem implantar polítiques que canvien el dia a dia de les persones, perquè si el nostre objectiu no és millorar la qualitat de vida dels nostres ciutadans i ciutadanes, quin sentit té la política? És per això que des del Govern de Tortosa, i jo personalment com a portaveu del PSC, ens estem deixant la pell per idear fórmules per compensar l’efecte de les mesures de la Generalitat en la restauració, el comerç i els serveis personals del municipi.

Tortosa és la nostra prioritat, la meva prioritat, no em cansaré de repetir-ho i des del grup municipal del PSC i des del govern a l’Ajuntament de Tortosa treballem dia a dia per la nostra ciutat i pels tortosins i tortosines, per solucionar els seus problemes i per estar al seu costat en els moments més difícils. I ara estem en un d’aquests moments. 

Anunci

Des del govern de l’Ajuntament de Tortosa hem aplicat més de 175 mesures en diversos àmbits incloses en el pla REACTIVEM TORTOSA amb un cost superior als 3 milions d’euros que incloïen exempcions als impostos per terrasses o el retorn de part de la taxa d’escombreries i ajuts directes de 400 euros als establiments que van haver de tancar durant el confinament, entre altres. I, a banda d’aquests ajuts directes, aquest estiu vam crear accions de dinamisme comercial, turístic i cultural per incentivar i reactivar el comerç. Ara per ara, estem treballant en d’altres accions en favor dels sectors més perjudicats i tornem a proposar nous ajuts de 400 euros més, el que, sumats als anteriors, representa un ajut directe de 800 euros per al sector de la restauració, el comerç i els serveis personals. Per això, no deixo de sorprendre’m davant d’accions com el comunicat de Movem, ERC-Tortosa Sí, Ciutadans i la CUP. Sorpresa, sí, ja que en un moment com aquest esperaria que tots i totes unim forces per sortir de la crisi. L’enemic és un i és comú: el virus. 

Nosaltres no volem entrar en interessos partidistes, ni en jugar a presentar i proposar mesures que sabem irreals i impossibles de portar a terme i que mostren un desconeixement profund de les competències, tant d’aquest Ajuntament com de la Generalitat, on governa ERC amb el suport de la CUP i dels Comuns que van donar suport al pressupost, recordem-ho. Així com també al Consell Comarcal del Baix Ebre, governat per ERC i Movem, on no s’ha establert cap mena d’ajut per al comerç i per a la restauració.

Des del govern municipal sempre s’ha informat de les mesures que es prendrien per ajudar als establiments, reunions on els grups de l’oposició no van aportar cap idea, queixa, ni suggeriment. Per tant, ara no s’hi val exigir responsabilitats a l’Ajuntament a través dels mitjans de comunicació, d’una manera tan deslleial. 

Els i les socialistes estem al Govern de Tortosa perquè sabem que el nostre lloc és al costat de qui ho necessita i en aquestes moments és al costat del sector de la restauració, del comerç i dels serveis personals. Vull reiterar que considerem que la mesura de la Generalitat contra l’expansió de la Covid-19 que han propiciat el tancament dels establiments per 15 dies ha estat injusta i desproporcionada i ha arribat tard, malament i sense previsió; per això continuarem treballant directament amb els establiments afectats. Mentre nosaltres treballem en la mesura del possible, tot i no tenir competències en matèria de comerç, i amb un govern en minoria, ens trobem amb una oposició que s’autoanomena “amb majoria absoluta” i que, lluny de treballar al costat de l’Ajuntament en benefici dels i de les ciutadanes de Tortosa en una situació tan extrema com la que vivim, intenta aprofitar el moment pels seus interessos electorals, presentant propostes més properes a la demagògia i la utopia que a la realitat, i on s’inclou una CUP que sempre vota en contra de les propostes de Ciutadans i que ara ha accedit ara a anar al seu costat.

Des d’aquestes línies espero que en el ple del 2 de novembre l’oposició rectifiqui i doni suport als ajuts al comerç i la restauració que proposa l’Ajuntament. En cas contrari els demano que expliquin als tortosins i tortosines que han votat en contra d’aquests ajuts. Mentre l’oposició anuncia que votarà en contra de les bases que volen doblar els ajuts al comerç i la restauració atorgats per l’Ajuntament de Tortosa, el grup municipal del PSC hem discutit les mesures de la Generalitat amb accions reals, presentant una moció on demanem més ajuts per als sectors afectats, perquè considerem que 40 milions d’euros és un import del tot insuficient per cobrir les despeses del tancament d’uns sectors tan importants per a les economies locals. Amb aquest import el màxim que podrà obtenir un establiment serà de 1.500 euros, si els obté, davant els 800 euros directes que dóna l’Ajuntament de Tortosa, el que suposa un esforç molt important donat el pressupost de l’ens. 

En canvi ara, en plena crisi social, econòmica i sanitària, resulta que es crearà l’Agència Espacial Catalana i es destinaran 18 milions d’euros a llençar satèl·lits. Ara sí que, mai millor dit, mentre el govern de la Generalitat “fa volar estels”, el PSC des del govern de Tortosa treballa implementant mesures com les bases de les subvencions per ajudar en la mesura del possible a Tortosa i als tortosins i tortosines, perquè aquesta és la nostra prioritat.

*ENRIC ROIG és primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Tortosa. 

Tags: Baix EbreCoronavirusDiumengeMRFEnric RoigOpinióPolíticaPSCTortosa

Anunci

Related Posts

La feminista Marta Sans farà tàndem amb Lluc Ulldemolins a la CUP d’Alcanar
Diàleg

‘La nit dels prèmits’, per Marta Sans

fa 8 hores
De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘La corrupció no pot aturar el progrés’ per Manel de la Vega

fa 1 dia
‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 2 dies
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 2 dies
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 2 dies
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 2 dies
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 4 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’increment de la vegetació herbàcia pot complicar l’inici de la campanya forestal
  • Els exdirectors de l’Institut Dertosa lamenten la falta de consens en l’elecció de la nova directora
  • Les primeres Jornades de Ciutats Fortificades que acull Tortosa marcaran el full de ruta de la candidatura a la UNESCO

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ