• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Antoni Espanya afirma que cal ‘perdre la por’ a fer actuacions per protegir el Delta

per Gustau Moreno
21 de desembre de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El cap de Costes a Tarragona, Antoni Espanya, ha desmentit este dilluns que el govern de l’Estat vulga recular la línia de mar 500 metres en la totalitat del Delta. Espanya ha afirmat que la mesura només es va incloure en l’esborrany de l’Estratègia Delta, a la qual es podran fer esmenes i al·legacions. Segons el cap de Costes, no és un pla definitiu i no és cert que hi haurà una pèrdua de superfície agrària. “El pla és una proposta que ara s’ha d’enriquir amb les aportacions de la Taula de Consens i de la Generalitat, i que després de Nadal sortirà a informació pública, perquè tothom que es vegi afectat en els seus interessos ho pugui dir”, ha dit Espanya durant una entrevista a Canal 21 Ebre.

“En aquest avanç de pla, el que es va dir és que hi havia tres grans estratègies a executar. Per primera vegada, gestió de sediments fluvials, gestió d’arenes litorals i un possible retrocés en la línia de costa, que vindria condicionat per la zona concreta del Delta i per si prèviament s’havien fet o no aportació d’arenes litorals”, ha concretat Espanya. “Entenc este neguit de la Unió de Pagesos, però en primer lloc no és cert que hi haurà una pèrdua de superfície agrària. I després, el pla encara està per acabar de tancar. Encara està per veure el grau de retrocés efectiu que hi haurà finalment a la costa”, ha aclarit.

Anunci

Espanya ha detallat que al marge dret el pla preveia uns retrocessos d’uns 300 metres, on la zona agrícola més propera es troba a 500 metres. El cap de Costes ha dit que al marge esquerre, entre Riumar i el Fangar, hi ha arrossars a 30 metres del mar, com a la finca dels Vascos. Si es prengués la decisió de retrocedir la línia de costa, les 90 hectàrees que es perdrien podrien compensar-se amb permutes a la finca de Bombita, que pertany a l’Estat i que té 500 hectàrees que van deixar de conrear-se fa uns 10 anys. “Tant si fem aportacions d’arenes com si no en fem, s’haurà de fer un retrocés. En el pitjor dels casos serien 450 o 500 metres, i si féssem aportacions d’arenes estaríem parlant de 300 o 350 metres”, ha afegit Espanya. “Entenc que a un sindicat agrari li preocupe que hi hagi una pèrdua agrària del Delta”, ha valorat en referència a Unió de Pagesos. “Però sempre hem dit que si això s’acabés produint, estos arrossars es podrien permutar per terrenys a Bombita. Per tant, no hi hauria una pèrudia neta de superfície agrària, sinó que es podria permutar, si hi hagués un acord amb els propietaris”, ha argumentat.

El cap de Costes ha afegit que en les darreres setmanes han avançat les converses amb la Taula de Consens pel Delta, i que les posicions s’han apropat. Segons Espanya, “la Taula de Consens sap que en algun moment o altre caldrà retrocedir la línia de costa”, però abans voldria fer una gran aportació de sorres en els punts més crítics, com ara el litoral de Deltebre. Així, es parla de poder fer recreixements de la platja d’entre 70 i 120 metres lineals.

L’altre punt de desacord entre la Taula de Consens i el Ministeri és la possible desestimació dels camins de guarda a les badies. A canvi, es proposa crear franges de 200 metres de salobrars amb vegetació natural. Però Espanya ha dit que no s’actuarà en contra del que vulga el territori. Amb tot, el cap de Costes ha dit que cal perdre la por a actuar al Delta. Un missatge dirigit també a la Generalitat, que té sis milions d’euros al pressupost del 2020. “La Generalitat té ganes d’actuar, però li tremolen les cames pensant-se que, volent fer algun bé per al Delta, podria perjudicar. I jo crec que hem de perdre la por”, ha dit. Segons Espanya, hi ha molta expectació sobre les actuacions al Delta, i caldrà assumir crítiques es face el que es face.

Tags: Antoni EspanyaBaix EbreCatalunyaCostesDelta de l'EbreDeltebreEspanyaGeneralitat de CatalunyaMedi AmbientMontsiàSocietatTarragona

Anunci

Related Posts

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
Actualitat

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026

fa 3 hores
La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
Actualitat

La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre

fa 4 hores
La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta
Actualitat

La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

fa 5 hores
ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa
Actualitat

ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa

fa 6 hores
Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes
Actualitat

Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes

fa 1 dia
Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

L’Hospital de la Santa Creu de Jesús situa el pacient al centre en la humanització de les cures

fa 1 dia
Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació
Actualitat

El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació

fa 2 dies
El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’
Actualitat

El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
  • La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
  • La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ