• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Tortosa i les Terres de l’Ebre també existeixen’, per Enric Roig

Portaveu del PSC de Tortosa

per Opinió
21 d'agost de 2019
Reading Time: 4 mins read
0 0
0

Sembla ser que per a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Tortosa i les Terres de l’Ebre no existim. Això és un clam per part de la ciutadania i un exemple ben clar l’hem vist aquest passat mes de juliol en què Tortosa i les Terres de l’Ebre van acollir la celebració dels CSIT World Sport Games, un event amb la participació de més de 3.000 esportistes de tot el món i que comptava amb el suport de la Generalitat i dels Consells Esportius de Catalunya. 

La ciutadania ebrenca ha lamentat que aquest gran esdeveniment no ha estat objecte d’una adequada cobertura per part de TV3, ni del canal Esport3, ni de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, quan des de la direcció del Consell Esportius de Catalunya s’ha manifestat que s’han invertit 40.000 euros en publicitat a aquests mitjans. En contraposició, als World Roller Games celebrats recentment a Barcelona, amb coincidència de dates i amb una participació de 25.000 esportistes, se’ls hi ha donat una cobertura gairebé integral. 

Anunci

ENRIC ROIG.

Els ciutadans i ciutadanes de Tortosa i de les Terres de l’Ebre consideren que són els grans oblidats per part de TV3 i altres mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals

És un clam per als ebrencs que aquesta situació es repeteix constantment, i els ciutadans i ciutadanes de Tortosa i de les Terres de l’Ebre consideren que són els grans oblidats per part de TV3 i altres mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, que sembla que només se’n recorden d’ells en temes d’obligada cobertura com els incendis a la Ribera d’Ebre, amb una cobertura impecable, o com es va cobrir el fet d’una dona retinguda a Tortosa que volien obligar a casar-se, per esmentar alguns exemples recents. En canvi, la ciutadania té la sensació que sí que se’n fa difusió d’altres temes polèmics, com ara el Projecte Castor, els bous o les mobilitzacions pel Pla Hidrològic Nacional. 

I ho dic amb tot el meu respecte i reconeixement al treball i la professionalitat dels corresponsals d’aquests mitjans a les Terres de l’Ebre, que desenvolupen perfectament la seva feina. Aprofito per posar en valor aquesta feina i per manifestar el meu agraïment a la seva dedicació. La ciutadania ho repeteix constantment: sembla que no existim i que sempre passa el mateix amb temes de promoció del territori, culturals, lúdics, festes, festivals, etc., que no tenen la mateixa cobertura que altres esdeveniments similars a altres zones de Catalunya o a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. 

Les Terres de l’Ebre formen part d’un territori eminentment rural on cada dia és més evident la manca de desenvolupament, l’envelliment i el despoblament, pel que la població demana mesures que millorin la qualitat de vida i permetin incrementar els recursos econòmics i possibles inversions al territori que serveixin per abordar aquest despoblament. Per a la població de l’Ebre, aquest oblit i manca de cobertura a què els mitjans públics catalans els té acostumats afecten directament a l’evolució, promoció i millora de Tortosa i les Terres de l’Ebre. I ho hem tornat a veure en el fet de que Catalunya Ràdio ha fet una selecció de 10 restaurants on trobar “la bona cuina catalana” i no hi ha cap a les Terres de l’Ebre. Novament ens releguen a l’oblit, tot i comptar amb una cuina excel·lent i amb tres establiments guanyadors d’estrelles Michelin. 

Els ciutadans ebrencs no se senten reconeguts i recolzats als mitjans de comunicació públics, no es veuen a TV3, una de les seves televisions de referència, i per tant senten que no hi ha coneixement del que es fa i que així es perden possibles visitants i recursos econòmics com ara patrocinadors de determinats actes, d’aquí la importància i la necessitat d’una adequada cobertura del territori als mitjans públics. 

Aquest mateix mes de juliol han tingut lloc altres esdeveniments importants, com ara la XXVI Mostra de Jazz de Tortosa amb la presència de figures internacionals com Kyle Eastwood o el grup Incognito. Una mostra consolidada que, si bé ha estat també objecte de menció pels mitjans catalans, històricament no ha tingut la mateixa importància i cobertura que altres festivals similar arreu del territori català, com el festival de Terrassa, tot i comptar amb artistes de la mateixa categoria i projecció internacional. 

I si parlem de la XXIV edició de la Festa del Renaixement de Tortosa, aquesta ja no va ser objecte de cap mena de seguiment mediàtic. Tot i ser un esdeveniment de promoció declarat d’interès turístic nacional, català i placa d’honor de Turisme, escollida com la millor Festa d’Espanya i que es viu amb la màxima intensitat. 

Esperem que l’any que ve, que la Festa del Renaixement complirà 25 anys, aquest esdeveniment serà objecte d’una correcta cobertura i de la difusió que es mereix. Això sí, si volem treure pit de la Festa del Renaixement, aquesta ha de tornar a seduir. Continuo tenint molt clar que la Festa és un projecte de ciutat i una important eina de promoció econòmica, però també crec fermament que la Festa ha d’aplicar noves mesures que facin d’ella una eina de promoció econòmica i de projecció de la ciutat a l’exterior, i que cal renovar el nostre compromís amb la ciutadania, que és qui ha de fer gran la Festa i donar a conèixer el seu esplendor a aquells que ens visiten. 

Tortosa i les Terres de l’Ebre som un territori d’acollida, d’entesa, som el sud de Catalunya i el nexe d’unió amb l’Aragó i València. Tenim la nostra història, les nostres tradicions i els nostres festivals, i en conseqüència ens mereixem el mateix tractament i respecte que la resta de Catalunya. I si hem de fer una campanya com “Teruel existe”, la farem, perquè “Tortosa i les Terres de l’Ebre també existim.”

Tags: Enric RoigMitjans de comunicacióOpinióPolíticaPSCTortosaTV3World Sports GamesWSG

Anunci

Related Posts

‘El Col·lapse’ per Jesús Gellida
Diàleg

‘El Col·lapse’ per Jesús Gellida

fa 2 hores
‘L’opa del BBVA al Banc Sabadell perjudica Catalunya’, per Anton Monner
Diàleg

‘L’opa del BBVA al Banc Sabadell perjudica Catalunya’, per Anton Monner

fa 2 hores
‘La monarquia: luxe, censura i privilegis a costa del poble’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘Cap i cor per al territori!’, per Diana Valimanya

fa 3 hores
Matemàtiques recreatives dominicals (83)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (83)

fa 3 hores
‘Tots van perdre, però alguns van tornar’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘Tots van perdre, però alguns van tornar’, per Diana Valimanya

fa 3 dies
‘La Costa de Tarragona i l’Ebre, la feina feta els darrers sis anys’, per Antoni Espanya
Diàleg

‘Guanyar, guanyar, guanyar….i tornar a guanyar’, per Antoni Espanya

fa 5 dies
La CUP Tortosa reclama treballar per a la remunicipalització de l’Empresa d’Aigües
Diàleg

‘Aigües de Tortosa, 15 anys de fracàs convergent’, per Selene Alberich

fa 6 dies
Més aerogeneradors per a la Terra Alta: promouen dos centrals eòliques amb 21 torres entre Batea i la Pobla de Massaluca
Diàleg

‘Quina falta fa la llum i la obscuritat de les causes!’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (82)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (82)

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘El Col·lapse’ per Jesús Gellida
  • ‘L’opa del BBVA al Banc Sabadell perjudica Catalunya’, per Anton Monner
  • ‘Cap i cor per al territori!’, per Diana Valimanya

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ