• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Carta als Reixos’, per Àitor Pérez i Codorniu

per Opinió
5 de gener de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Benvolguts S. M.: Ens dirigim a vostès per posar-los en coneixement que, este any, també ens hem portat bastant bé. Creiem que ho saben tot i que tenen les estructures preparades per quan arribi el moment, tot i les dificultats que travessen per vindre d’Orient. Més encara tenint en compte els mals oratges que arriben sempre més enllà de ponent. I dels canvis de temps del nord.

Els recordem que vam participar el 9-N (2014) tot i que va passar de ser un referèndum a un procés participatiu; després en el 27-S (2015), que es va assolir una majoria independentista en vots no comptant els qui sempre només volen jugar a estones en natros. També en el primer d’octubre, 1-O (2017), on vam defensar les urnes i ens alguns casos ens van pegar o el 21-D (2017), que vam tornar a disposar de la majoria en escons. També hem fet manifestacions amb més d’un milió de persones (sense un paper a terra), agafats de la mà o agafant cartolines de colors, des de la manifestació “Som una nació. Nosaltres decidim” (2010) a “Objectiu independència” (2018). N’hi ha que fins i tot organitzen processons molt ordenades, il·luminades i acolorides de groc. És veritat que  alguns entremaliats no s’han portat sempre bé i han donat la imatge que no volem, però sortosament sempre ho compensem intentant ampliar tant la base com un xiclet, encara que al final no sabem a quin joc juguem.

Anunci

És per este motiu que els tornem a demanar que ens porten la independència del nostre país com a present en forma de república, encara sense saber si la volem dins la Unió Europea o no, potser una mica anticapitalista i antipatriarcal, amb algun toc socialista, molt animalista, LGTBIQ  i sempre solidària, igualitària, inclusiva amb fraternitat amb la resta dels pobles ibèrics i del món…

PD: Potser seria hora de fer un balanç col·lectiu. I aprendre que a vegades, la màgia només depèn de natros mateixos. Madurem.

*Àitor Pérez i Codorniu és politòleg.

Tags: Àitor Pérez i CodorniuCatalunyaEspanyaOpinióPolítica

Anunci

Related Posts

De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘La corrupció no pot aturar el progrés’ per Manel de la Vega

fa 8 hores
‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 1 dia
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 1 dia
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 1 dia
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 1 dia
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 3 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (87)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (87)

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Amposta ja ha executat prop del 50% del PAM i confia superar els 20 MEUR d’inversió en acabar el mandat
  • Suport de la Junta de Personal Docent de l’Ebre al claustre de l’institut Dertosa, en la polèmica per l’elecció de la nova direcció
  • Bot crida a invertir en un nou restaurant a l’antiga estació per on cada any passen més de 70.000 ciclistes

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ