• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

“L’oli de les Terres de l’Ebre, una joia que necessita més que paraules”, per Junts Terres de l’Ebre

per Opinió
10 de desembre de 2024
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
“L’oli de les Terres de l’Ebre, una joia que necessita més que paraules”, per Junts Terres de l’Ebre

Catalunya, i especialment les Terres de l’Ebre, són terres d’oliveres i oli, un aliment essencial que defineix la nostra dieta mediterrània i la nostra identitat com a societat. Aquest producte no només és clau a la nostra gastronomia, sinó que també ha forjat un caràcter únic entre els qui habitem aquesta regió, esdevenint un símbol cultural i econòmic de la zona.

Les Terres de l’Ebre acumulen segles d’experiència en el cultiu de l’olivera i en la producció d’oli. Els nostres molins i pagesos han teixit una xarxa social i econòmica que uneix les quatre comarques ebrenques. Tots coneixem algú vinculat a aquest món: qui té oliveres, qui elabora oli o qui treballa en un molí per extreure l’or líquid que tant ens identifica.

Anunci

Aquest fort arrelament també es tradueix en fires d’oli que són referents a Catalunya, com la Fira de l’Oli de Jesús, que el pròxim any celebrarà el seu 25è aniversari; la Fira de l’Oli i la Mediterrània de Santa Bàrbara, celebrada recentment; o la Fira de l’Oli Novell de la Fatarella, entre d’altres. Aquests esdeveniments són molt més que trobades comercials: són una reivindicació del treball dels nostres productors i de la qualitat excepcional dels olis amb denominació d’origen protegida (DOP Baix Ebre-Montsià i DOP Terra Alta).

Una pagesia en situació crítica
Tot i aquesta riquesa, els nostres pagesos i pageses afronten grans dificultats. L’increment dels preus al consumidor no repercuteix de manera justa en els productors, que també han de lluitar contra una burocràcia creixent i la competència deslleial d’altres mercats. Aquestes circumstàncies dificulten l’arrelament de la pagesia al territori, amenaçant un sector vital per a l’economia i la cultura de les Terres de l’Ebre.

Per revertir aquesta situació, des de Junts per Catalunya proposem la creació de l’Incaoli, l’Institut Català de l’Oli, una institució que treballarà per garantir unes condicions justes per als productors, promoure el nostre oli de qualitat tant a Catalunya com a l’exterior i donar al sector l’impuls que necessita per prosperar.

Un gest que no podem ignorar
En aquest context, és incomprensible que el president de la Generalitat, Salvador Illa, donés suport a un oli procedent de Jaén, competència directa del nostre, mentre s’oblida de les necessitats dels productors catalans. Sigui per desconeixement o intencionalitat, aquest gest menysté la feina dels nostres pagesos, que cada dia lluiten per fer-se un lloc al mercat.

Les Terres de l’Ebre demanem respecte. Respecte per la feina, la qualitat i el compromís dels productors locals. Necessitem un lideratge institucional que prioritzi l’oli català, amb un suport clar i una projecció internacional que estigui a l’altura del seu valor. La creació de l’Incaoli és imprescindible per garantir un futur digne per al nostre oli i per a la pagesia de les Terres de l’Ebre.

*JUNTS TERRES DE L’EBRE

Tags: AgriculturaJunts Terres de l'EbreOliTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 13 hores
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 13 hores
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 13 hores
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 13 hores
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 3 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (87)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (87)

fa 1 setmana
‘Si vis pacem, para bellum – Si vols la pau, preparat per a la guerra’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘Sota l’ombra d’un aerogenerador: quan les ovelles ens interpel·len’, per Diana Valimanya

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ