• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

Molins al Maestrat aragonès

per Manel Zaera
28 de febrer de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Molins al Maestrat aragonès

El Maestrat aragonès és un territori veí amb el qual les Terres de l’Ebre tenim molta relació. No només s’hi ha va de visita, a fer rovellons, sinó que tradicionalment la transhumància comunicava aquell territori amb el nostre, fent que amb el pas dels anys molta gent de pobles com Fortanete, Cantavieja o la Iglesuela, acabessin establint-se aquí. La dura vida al camp, la dificultat per mantenir ramats pel cost de les pastures i les oportunitats d’un territori com el nostre, acabarien fent que molta gent baixés al pla. Jo mateix soc fill de manyo. Mon pare de ben menut baixava amb les ovelles practicant la transumància, fins que la família va acabar establint-se aquí.

Visitar el sud de Terol, passant per les veïnes terres del nord de Castelló, ja sigue anant per Catí i Ares, o per Morella, i entrant en els dominis de l’antiga Castellania d’Amposta per Mirambel o per la Iglesuela, és un regal per a la vista. La pedra seca, muntanyes poblades de pinars, escarpats barrancs, tallen molts cops la respiració. El territori ha fet un esforç per promocionar-se turísticament. Pobles com Cantavieja o la Iglesuela del Cid, en són referents. S’han creat i documentat rutes turístiques per atreure visitants. S’ha creat la ruta silenciosa, the silent route, una ruta que passa per la Cañada de Benatanduz, Villarluengo o Pitarque, per la qual circular és un goig, una experiència inoblidable. Passar per estrets formats per les dues parets als dos costats del riu, passar pels orgues de Montoro, entrar a Pitarque per sota dels túnes excavats a la pedra,…

Anunci

Al territori hi ha alguns parcs eòlics, com el de Castellfort o el que tocant a Bordón, repercutia els beneficis a la província de Castelló. També hi ha hagut anuncis de projectes de fracking, per extreure petroli del subsòl amb pràctiques que s’han posat en dubte per poc eficients i per poc respectuoses amb el medi ambient. D’estos projectes no se’n sap res. Però ara arriba un gran projecte, trencat en projectes més menuts, aparentment independents, que pretén cobrir gran part del territori del Maestrat i de la serra de Gúdar-Javalambre, de molins. Eixamplaran carreteres, segur. Els ajuntament de la zona tindran ingressos, segur. Crearan llocs de treball, això sí, temporals. A canvi, es malmetrà el patrimoni natural d’un territori que fins ara ha pogut presumir de bellesa i de tranquil·litat. Al mateix temps ha estat un territori abandonat, tant pel govern espanyol, com pel govern aragonès. I no s’espera que cap d’estos dos face cap moviment per evitar un destí fatal per una de les zones més boniques que té l’Aragó

Tags: AmpostaBaix AragóDiumengeMRFEnergia eòlicaMaestratManel ZaeraMedi AmbientMontsiàOpinióSocietat

Anunci

Related Posts

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 15 hores
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 15 hores
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 16 hores
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 16 hores
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 3 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (87)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (87)

fa 1 setmana
‘Si vis pacem, para bellum – Si vols la pau, preparat per a la guerra’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘Sota l’ombra d’un aerogenerador: quan les ovelles ens interpel·len’, per Diana Valimanya

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ