• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

Al rei se li apuja el sou

per Anton Monner
8 de novembre de 2020
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
Les cassolades contra el rei Felip VI i el #CoronaCiao també retronen a l’Ebre

Pla mig del rei d'Espanya, Felip VI, durant un discurs adreçat a la ciutadania en el marc de la crisi pel coronavirus el 18 de març del 2020. // ACN.

La covid inunda carrers, viles i ciutats. La gent no parla de res més. S’ha de parar la pandèmia per reactivar l’economia i la normalitat social. I mentre, el govern més d’esquerres de la democràcia, amb tantes que li cauen a sobre, puja els sous dels residents a la casa reial. Autònoms que mai més podran obrir les portes dels seus establiments i petits industrials que han quedat pelats per manca de feina, crèdits d’industrials que s’hauran de finançar allargant els venciments o potser tancar per no poder quadrar els balanços de final d’any. Tot un despropòsit esdevingut per un enrenou que un any abans ningú podria creure ni pensar que mai pogués arribar.

Tenen l’excusa, que l’emèrit, el fugit gaudint de tots els luxes a l’Aràbia Saudita, carregat de milions i rodejats de guàrdies civils que el custodien pagats per tots els espanyols, aquest ja no cobrarà sou de l’Estat. I malgrat tot se’ls ha incrementat un 6,9%. Quant ens costen aquests policies que custodien la fastuositat reial d’un fugit a uns indrets daurats? I quant ens costen les despeses de les comitives reials no comptabilitzades de viatges, policies i altres que sí ho estan a altres partides del pressupost amagats per altres departaments governamentals? Si el 6,9% fos veritat, encara rai! A bon segur que si es comptessin les despeses indirectes pujarien molt més del que se’ns diu als pressupostos.

Anunci

A la mateixa proposta de pressupost apareix una partida de 100.000 euros per la variant de l’N-420 de Gandesa, per començar els estudis de l’impacte ambiental. L’any 1995 ja havia d’estar construïda. Cada any fins el 2012 hi aplicaven una partida de “burla” de 5.000 euros que, de la nit al dia, el ministre Montoro la va fer desaparèixer. L’impacte ambiental que ja el tenien fet i pagat de principis de segle, ja els va caducar i ara l’han de tornar a fer de nou. Aquest és l’Estat dels més endeutats de l’Europa havent construït AVEs sense viatgers que el seu manteniment per quilòmetre i any costa dos-cents milions d’euros, haver edificat palaus de justícia que s’estan enderrocant per no haver-los fet servir i aeroports que no hi circulen els avions. La desbandada de diners de tots que no han servit per produir sinó per malversar, no tenen fi ni compte i, mentre, aquesta gent tan estalviadora i productiva, estan cercant de la partida que han sortit els diners per finançar el referèndum només per escarmentar l’independentisme català i per revenja de no haver pogut aturar el referèndum que “nunca se celebraría”.

Acabem de conèixer que l’Estat s’haurà de fer càrrec de 1.350 milions del Castor, construït per l’empresa de Florentino Pérez, que sense impacte ambiental previ va badallar molts edificis d’Alcanar, la Ràpita i Vinaròs que ningú ha restituït la seva reparació. L’havíem de pagar entre tots els consumidors del gas i ara l’haurà de rescabalar l’Estat del pressupostos de tots. I mentre, cerquen només per repressió i venjança per la incompetència d’enviar els “piolins” a no deixar votar als catalans, els independentistes per un referèndum que no s’havia de celebrar, i ni repartint llenya i ferint més de 1.000 persones ho van aconseguir.

Per què no es demanen responsabilitats als que van autoritzar el projecte Castor sense disposar de l’impacte ambiental i pels mals que causaren les explosions subterrànies a la costa d’Alcanar? Aquells que van desbaratar milions no els culpen de res i potser també els condecoraran per haver assistit a la Plaça de Colón de Madrid reverenciant una gran bandera d’Espanya.

Als independentistes que van celebrar un referèndum, els han empresonat, els han perseguit, els han multat i aquí no passa res. I ara amb “La operación Volhov s’han inventat que havien d’arribar 10.000 soldats russos per defensar la independència de Catalunya. Com, coneixent per la guàrdia civil la invasió russa a un país de l’OTAN no va tenir cap repercussió, i el govern se’n va rentar les mans? Això demostra la mentida del fet. Què se li farà al signant d’aquest document reproduït pel jutge Aguirre? A bon segur que la reproducció de l’avió “Rata” que tenim exposat al Museu de la Batalla de l’Ebre de Gandesa, s’hauria de fer servir per aquesta operació inventada per algú que fent apologia del nazisme el va batejar amb el nom d’una batalla on hi participà la “División Azul”, com una gran heroïcitat participada per ajudar a un dictador que va sembrar de milions de morts pels camps de mitja Europa.

I també al pressupost consta una partida de 2.000 milions per l’adquisició d’avions de guerra; a qui han de matar o potser han d’anar a defensar la “Isla del Perejil” o dels russos que ens envairan? Tot resulta tant inversemblant i tant depriment que demostra la incompetència que ens rodeja i que a la vegada ens dirigeix. Una pena i una vergonya!

Vivim, doncs, a un país on dels malversadors, els prevaricadors i malfactors se’ls premia i se’ls condecora en nom de la Plaça de Colón i als demòcrates se’ls persegueix en nom de la Constitució. La gent de carrer no entén gairebé res del que en nom d’un govern d’esquerres –el més esquerrà de la democràcia- succeeix en aquest país. I mentre al rei se li apuja el sou i a Càritas cada dia repartim més menjar entre els necessitats. Sarcàstic no?

*ANTON MONNER és historiador i cronista de Gandesa.

Tags: Anton MonnerCatalunyaDiumengeMRFEspanyaFelip VIMonarquiaOpinióPolítica

Anunci

Related Posts

De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘La corrupció no pot aturar el progrés’ per Manel de la Vega

fa 7 hores
‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 1 dia
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 1 dia
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 1 dia
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 1 dia
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 3 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (87)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (87)

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Amposta ja ha executat prop del 50% del PAM i confia superar els 20 MEUR d’inversió en acabar el mandat
  • Suport de la Junta de Personal Docent de l’Ebre al claustre de l’institut Dertosa, en la polèmica per l’elecció de la nova direcció
  • Bot crida a invertir en un nou restaurant a l’antiga estació per on cada any passen més de 70.000 ciclistes

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ