• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

[#Comunicat] ‘La repressió no ens atura, a l’Ebre continuem dempeus’

per Opinió
9 de novembre de 2020
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
[#Comunicat] ‘La repressió no ens atura, a l’Ebre continuem dempeus’

Avui, un cop més, des del Grup de Suport contra la Repressió de les Terres de l’Ebre, ens trobem aquí per donar suport al nostre company Ricard, i seguim denunciant la ràtzia repressiva contra les participants en les protestes posteriors a la sentència del procés, que s’han anat realitzant al llarg d’aquests anys de lluita contra un estat amb un objectiu clar i contundent…acabar amb l’activisme de la societat del país.

I encara més en plena crisis sanitària, econòmica i social, on tot s’atura per donar prioritat a la lluita contra el Covid19, mentre l’aparell repressor continua endavant amb unes investigacions que hauran d’acabar arxivades, perquè el dret a manifestació és un dret constitucional, fins i tot en aquest estat amb una estructura podrida fins a la medul·la.

Anunci

Ens confinen, ens omplen de normes, restriccions i prohibicions, omplint el seu discurs de la por per quedar-nos quiets i callats, dient que només ens hem de desplaçar per temes essencials, laborals i sanitaris. En canvi, seguim veient com companys i companyes han de desplaçar-se als diferents jutjats del territori per unes citacions sense fonaments ni prou força judicial per justificar-los.

A l’octubre del 2019 coneixíem la sentencia de l’1-O i els carrers esclataven en indignació. Començaven una seguit de mobilitzacions convocades pels CDR, l’ANC, Òmnium i Tsunami Democràtic, que es mantindríen durant els mesos d’octubre i novembre. Durant aquelles setmanes vam ser testimonis un altre cop de la brutalitat policial exercida per les forces i cossos de seguretat de l’Estat, tant per part de la Policia Nacional, Guàrdia Civil i Mossos d’Esquadra, així com de nombroses detencions, de les quals encara queden persones privades de llibertat, com és el cas que hem vist aquesta setmana d’en Dani Gallardo, per solidaritzar-se amb la nostra causa des de Madrid o també casos per qüestions d’origen, cosa que posa de manifest un cop més el racisme institucional que pateixen les nostres veïnes i companyes racialitzades. 

A Terres de l’Ebre també vam sortir al carrer i ens vam mostrar dempeus contra una sentencia infame que mostrava un cop més el caràcter demofòbic i autoritari dels aparells judicials de l’Estat Espanyol. Durant aquells mesos es van dur a terme un seguit de mobilitzacions i accions a diferents municipis de l’Ebre on van acudir centenars d’ebrènques a mostrar el seu enuig davant la pèrdua constant de drets civils, socials i polítics que estem patint i en solidaritat amb totes les represaliades, exiliades i preses polítiques. 

Però com hem evidenciat i denunciat en nombroses ocasions, la dissidència i la defensa contundent dels drets col·lectius està fortament perseguida i reprimida pels aparells de l’estat. Però també portada a terme per la Generalitat i el cos dels mossos d’esquadra dirigit pel conseller Buch en aquell moment i que continua ara amb el conseller Sàmper, que senyalem també com a part de l’aparell repressor. 

Des del Grup de Suport denunciem que es tracta d’un intent de generar temor a la ciutadania, per tal que no exercim els nostres drets de protesta i manifestació sota l’amenaça d’una denúncia o una multa. No se’ns escapa que el que està passant a les nostres terres i a la resta del principat és un avís a la resta de moviments socials i pobles de l’Estat Espanyol. Qui cregui que aquesta ofensiva va només contra el moviment independentista s’equivoca. Fins i tot ara forces polítiques que participen en el govern de l’estat, es sorprenen de que si cal, també ells son els assenyalats.

Estem parlant de 42 persones citades pel tall de l’AP-7 a l’Aldea, 7 pel tall de la Jonquera, 2 pel tall de Salt, i 2 mes per un presumpte delicte de foment d’odi a les Xarxes socials. 

A hores d’ara només tenim confirmades dues dates d’altres citacions, per als propers 4 i 11 de febrer del any vinent als jutjats de Tortosa. Ja us ho recordarem.

Finalment, tot i l’embat repressiu que estem patint, volem deixar molt clar que la repressió NO ENS ATURA, ans al contrari, ens reafirma en què la lluita és l’únic camí possible. 

Avui són elles, demà pots ser tu. 

La solidaritat, la nostra millor arma. 

Si ens toquen a una, ens toquen a totes.

*Grup de Suport contra la Repressió de les Terres de l’Ebre.

Tags: AmpostaCatalunyaComunicatComunicat de premsaGrup de Suport contra la Repressió a les Terres de l'EbreMontsiàPolítica

Anunci

Related Posts

‘Sense lligams’, per Toni Pons
Diàleg

Genolls pelats

fa 2 dies
‘Ho podem dir ja? És hora de reobrir els parcs i l’accés al medi natural’, per Jordi Arrufat
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (116)

fa 2 dies
El finançament de Catalunya
Diàleg

El finançament de Catalunya

fa 2 dies
Dono gràcies a l’Arquitectura…
Diàleg

Dono gràcies a l’Arquitectura…

fa 4 dies
Se’n va anar la vespra Nadal
Diàleg

Se’n va anar la vespra Nadal

fa 4 dies
El miracle de Nadal
Diàleg

El miracle de Nadal

fa 5 dies
Pell bruta
Diàleg

Pell bruta

fa 5 dies
El nou desordre global
Diàleg

El nou desordre global

fa 6 dies
‘Educació, preguntes sense resposta’, per Toni Pons
Diàleg

El fil invisible

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El Govern connecta el reg del Garrigues Sud amb el Montsant per garantir aigua en temps de sequera
  • Mar Lleixà aposta pel diàleg i l’optimisme en el seu inici com a alcaldessa de Tortosa
  • La Plataforma pel Nou Hospital reclama avanços reals en els terrenys de Sant Llàtzer

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ