• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

’14F: ball de sigles i noves veus’, per Marc Arza

per Opinió
11 de gener de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
L’exregidor reusenc Marc Arza liderarà la llista del PDeCAT a Tarragona el 14-F

Marc Arza.

La precampanya electoral fa setmanes que va i la confecció de les llistes a la demarcació ha estat una sorpresa constant. El ball de noms que canvien de partit com qui es fa un pentinat nou ha resultat ser més que una anècdota. 

Repassem. Carles Castillo salta al quart lloc d’Esquerra després de ser el segon del PSC el 2017. Lorena Roldán abandona C’s de Tarragona per enfilar-se fins al segon lloc del PP per Barcelona. Del naufragi de C’s també cerca salvar-se Rubén Viñuales, que abandona el municipalisme per fer el salt al PSC. Mogut, no? Del PSC a ERC i de C’s a PSC i PP, tots ells amb programes ben complementaris com tots sabem. I la traca, la reservo pel final. El candidat Albert Batet, exmembre de la cúpula del #PDeCAT, també canvia de partit i ara es presenta per Junts. El seu, un cas de rècord! S’ha presentat a quatre eleccions al Parlament sota quatre sigles diferents.

Anunci

Els canvis de sigles i el ball de candidats a un mes de les eleccions resulten poc seriosos i van més enllà de l’important context de canvi en que es mou la política catalana. Els partits s’han mogut i les fidelitats es reajusten, és cert, però hi ha alguna cosa més. No és estrany que una part de la ciutadania vegi aquests canvis com la recerca de la millor oportunitat per mantenir l’escó. Els salts mortals amb doble tirabuixó que hem anat coneixent són vistos pels votants com un exercici d’interès personal i generen una desafecció creixent.

En canvi, el #PDeCAT és allà on era, un partit hereu dels governs que han construït la Catalunya d’avui que defensa el retorn a la centralitat, la política constructiva i el prestigi de la Generalitat. Contra la confrontació i la tensió el PDeCAT proposa el diàleg i la negociació de nous consensos. Un partit que vol la independència i que hi vol arribar sense posar en risc el benestar del país, les seves institucions i la seva cohesió. Construïnt majories àmplies i sostingudes a favor de la plena sobirania pel camí del bon govern basat en el progrés econòmic i social. Superar el bloqueig i la polarització per tornar a avançar. 

Alguns diputats que han viscut la darrera dècada des del Parlament canvien de partit i es reposicionen per seguir representant la ciutadania. És legítim però per obrir una nova etapa i trencar la polarització que ens lliga de mans i peus caldrà alguna cosa més. Veus noves capaces de trencar les nefastes inèrcies negres dels últims anys. Com a cap de llista del PDeCAT a la demarcació de Tarragona en aquestes properes eleccions m’ofereixo per ser una d’aquestes veus. Es pot governar millor, es pot governar bé. Catalunya té solució i pot aspirar a tot si la política torna a funcionar. Ho farem.

*MARC ARZA és el candidat del PDeCAT per Tarragona.

Tags: 14-FAlbert BatetCatalunyaJunts per CatalunyaMarc ArzaOpinióPolíticaTarragonaTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Matemàtiques recreatives dominicals (106)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (106)

fa 1 dia
‘Sobre les darreres pluges’, per Gabriel Perles
Diàleg

‘Sobre les darreres pluges’, per Gabriel Perles

fa 1 dia
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘El president Puigdemont i els incompliments del PSOE’, per Anton Monner

fa 1 dia
‘Rèplica al senyor Albacar sobre la seua proposta per a l’hospital’, per Núria Menasanch
Diàleg

‘Enfrontem la incultura i la violència amb la unió i el civisme per la Verge de la Cinta al cim de Caro’ per Núria Menasanch

fa 4 dies
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘El territori i la demografia’ , per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (105)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (105)

fa 1 setmana
Història i espiritualitat del Santuari de la Fontcalda: ‘Simfonia d’aigua i roques’
Diàleg

‘La Fontcalda, la Mare que ens uneix’, per Diana Valimanya

fa 1 setmana
Diàleg

‘Altadill, dankon’, per Roc Salvadó Poy

fa 1 setmana
‘El senyor Altadill i una xefla wagneriana’, per Toni Gallardo
Diàleg

‘El senyor Altadill i una xefla wagneriana’, per Toni Gallardo

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja
  • La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa
  • El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ