• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

I si la solució fos el turisme de masses?

per Daniel Gil
28 d'abril de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
I si la solució fos el turisme de masses?

Una imatge d'arxiu d'una platja de l'Ampolla. // G.M.

I si la solució per a que les Terres de l’Ebre deixin de ser la vegueria més pobra de Catalunya fos la del turisme de masses? Deixem-nos estar de reserves de la biosfera, economia verda i de debats estèrils sobre quin model de desenvolupament volem per a l’Ebre, -IDECE a banda, que això dóna per a uns quants articles més-. Deixem-nos estar de vies verdes infrautilitzades i per on només hi passen quatre gats idealistes. Deixem-nos estar de parcs naturals, zones protegides i zones de nidificació d’aus. Deixem-nos estar d’enfrontacions quimèriques sobre si permetre o no l’accés a les platges a exèrcits de catalanets i catalanetes que brutegen la nostra arcàdia feliç i despoblada. Deixem de fustigar-nos de que ningú ens visita però quan visiten el particular paradís d’alguns, llavors fem el ploricó de que ho fan massa, i que potser tampoc cal que ens visitin tant, xeic! I sobretot, deixem de vantar-nos de ser aquella terra de qualitat de vida però sense oportunitats ni esperances ni massa futur, i que en breu es convertirà, si no hi posem remei, en una reserva mediocre de jubilats i funcionaris panxaconents i acomodats amb tot fet a la vida. Una terra dormitori d’on caldrà sortir per a treballar i guanyar-se les garrofes.

Així que sí, la solució ràpida i efectiva seria vendre’s la nostra ànima ebrenca al turisme de masses. Així que aposto per començar a fer hotels de trenta plantes a tort i a dret a l’Ametlla de Mar, a l’Ampolla i a la Ràpita. I ja que som a la Ràpita (si escolto Sant Carles mataré uns quants flamencs, entesos?), aposto per fer venir creuers d’aquells grans, de deu plantes, d’aquells que contaminen muy mucho i que arriben carregats d’alegres turistes familiars amb camises de flors, i que sobretot, gasten i es deixarien les pagues dobles al territori. I aposto per tornar a recuperar l’esplendor perduda de Riumar i que torni a estar plena d’alemanys torrant-se com a gambes al sol. I evidentment, caldria fer un macrocomplex lúdic just a la desembocadura, potser un Marina d’Or estaria bé, amb tot d’atraccions per a la canalla, que ja se sap que el turisme familiar dona molts quartos i que per la nostra tropa de galifardeus ens escurem la cartera tot el que faci falta, i més. I als Eucaliptus i al Trabucador aniria bé fer-hi un d’aquells macrofestivals internacionals cada mes de juliol, on els adolescents (i no tant adolescents) amb les hormones en ebullició xalen i s’intercanvien fluids i es mengen les boques els uns altres mentre airegen els duros i donen alegries als comerços i establiments locals. També caldria, evidentment, construir un nou aeroport (per descomptat que a Tortosa, que per alguna cosa som la capital, home!) per a portar en vols xàrter tot d’hordes d’anglesos amb ganes de gresca, festa i xerinola etíl·lica, i que el balconing fos també esport tradicional ebrenc. I ja que som a Tortosa, aposto per portar centenars d’autobusos carregats de russos adinerats, i que es deixin millonades a les joieries de la ciutat, i que s’atipin com a bacons d’arrossos i marisc als restaurants, mentre es passegen tots cofois pel passeig de l’Ebre o es fan alegres selfies des de la Suda i ens etiqueten a les xarxes amb un #ILoveTortosa #ILoveEbre.

Anunci

Com veuen, tot son beneficis. Va, traiem la pols a l’IDECE i fem que serveixi per alguna cosa?

Tags: AmpostaBaix EbreDaniel GilDeltebreDiumengeMRFIdeceL'Ametlla de MarL'AmpollaMontsiàOpinióRiumarSant Carles de la RàpitaSocietatTerres de l'EbreTortosa

Anunci

Related Posts

XEITE: Una xarxa per repensar l’educació infantil 0-6 a les Terres de l’Ebre
Diàleg

XEITE: Una xarxa per repensar l’educació infantil 0-6 a les Terres de l’Ebre

fa 1 dia
Matemàtiques recreatives dominicals (112)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (112)

fa 3 dies
Els insolidaris amb les energies renovables
Diàleg

Els insolidaris amb les energies renovables

fa 3 dies
No deixem caure l’estació de Campredó, un patrimoni per al poble que mereix mantindre’s dempeus
Diàleg

No deixem caure l’estació de Campredó, un patrimoni per al poble que mereix mantindre’s dempeus

fa 7 dies
ASSIDE dona un toc d’atenció per millorar l’accessibilitat als comerços
Diàleg

Pintades del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

fa 1 setmana
‘Sense lligams’, per Toni Pons
Diàleg

Avui m’he despertat amb ganes de tu…!

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (111)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (111)

fa 1 setmana
Les constitucions catalanes
Diàleg

Les constitucions catalanes

fa 1 setmana
Pagesia o foc: un clam pel futur dels nostres pobles de les Terres de l’Ebre
Diàleg

Pagesia o foc: un clam pel futur dels nostres pobles de les Terres de l’Ebre

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’Ajuntament de Deltebre començarà al Nadal les reunions pel futur Deltebre Dansa
  • Trens Dignes denuncia que es vol fer una ‘falsa intermodal’ i Royo puntualitza: serà un intercanviador ‘complementari’
  • L’Aldea destinarà més d’un milió d’euros a inversions en el pressupost del 2026

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ