• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Deltebre i el país de les meravelles’, per Joan Alginet

per Opinió
28 de novembre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
‘Deltebre i el país de les meravelles’, per Joan Alginet

Joan Alginet.

A Deltebre ens plouen els milions d’euros per tots els caps i cantons, tenim aquesta sort. Fem un repàs ràpid. Al maig de 2020 el govern d’Enlairem Deltebre, ens anunciava una inversió d’1 milió d’euros per a “la reactivació econòmica i social” de Deltebre. Al juny de 2021, a l’equador del mandat, s’anunciava una inversió de 14 milions d’euros en “equipaments, infraestructures i imatge de poble”. Ja en portem 15. Però no s’acaba aquí encara. L’any 2022 tindrem “el pressupost més elevat de la història de Deltebre” on es destinaran 9,2 milions d’euros al “manteniment i millora de la imatge de poble”. Casi res! Si no fos perquè el govern municipal té molta facilitat en generar titulars replens de fantasies, fins i tot ens podríem arribar a creure que vivim a un altre Deltebre. Si no fos perquè, no pensaríem que vivim al municipi que té un IBI urbà i rústic que ocupa la posició 4 de 184 municipis de la província de Tarragona més alt, que cada cop que s’ha d’arreglar un carrer els veïns i veïnes hem de passar per caixa i on la majoria de veïns hem de fraccionar els nostres impostos per poder-los pagar. Per no parlar del que passa a la majoria de carrers de Deltebre quan plou o la realitat de la majoria dels camins rurals del nostre municipi. 

Seguint les xarxes socials de l’Ajuntament de Deltebre (que son una extensió més de les d’Enlairem Deltebre) sembla com si no tinguéssim cap problema ni cap repte estructural al davant, i que tot el llegat dels governs anteriors no els arriba a la sola de la sabata. No ens podem imaginar com hauria titulat l’aparell de propaganda del govern municipal inversions com el Pont lo Passador, lo passeig del riu, l’Escola Bressol, les instal·lacions Marti Calvo, lo Salat, el Centre Residencial la Duna, el centre per a gent gran de l’Onada… Un govern obsessionat en criminalitzar i qüestionar el passat perquè no pot oferir cap projecte articulat i de confiança en el futur. Ja no els val el mantra de responsabilitzar a ERC i a Gervasi Aspa de tots els mals possibles. Porten sis anys governant, i per tant, han d’assumir les conseqüències del pas dels anys i s’han de menjar aquesta crua realitat.

Anunci

A tot això, ERC que viu al Deltebre real, porta 20 mocions presentades al ple municipal de les quals tant sols n’hem pogut aprovar 12 pel vot contrari del govern municipal. Propostes republicanes com crear una comissió de patrimoni cultural, millorar i articular l’espai d’aparcament d’autocaravanes, millorar els parcs infantils, becar els estudiants de Deltebre que estudien fora, instal·lar més papereres o construir un vestidor i magatzem al Salat han rebut el vot en contra del govern municipal i el favorable dels dos grups de l’oposició. Potser es que son propostes que s’allunyen del Deltebre del país de les meravelles a la qual tant els agrada passejar i fer-se fotos. 

ERC té molt clar que Deltebre ens necessita avui més que mai. Tenim fil directe al govern de la Generalitat de Catalunya. El nostre partit, no només té la presidència de la màxima institució del nostre país i les principals conselleries, sinó que a més, ostenta la presidència de la Diputació de Tarragona i la del Consell Comarcal del Baix Ebre. Tenir un partit fort, que té moltes responsabilitats de govern es clau per tots els reptes que sols no podrem superar. Ens calen complicitats i aliances més enllà dels nostres límits. I nosaltres estem en disposició de fer-ho. Tenim equip, tenim projecte i ens estimem Deltebre. Que ningú ho dubti, més enllà de la fantasia, està la tossuda realitat.

Tags: Baix EbreDeltebreDiumengeMRFEnlairem DeltebreERCERC-Més DeltebreJoan AlginetOpinióPolítica

Anunci

Related Posts

El Govern d’Illa injecta futur al camp amb un paquet històric de mesures per al sector agrari
Diàleg

El foc ens posa a prova: el Parlament ha de respondre, per Lídia Ferré

fa 1 dia
Més de 100 milions d’euros per al futur de les Terres de l’Ebre, per Manel de la Vega
Diàleg

Paüls, el foc que ens va obligar a repensar-ho tot, per Manel de la Vega

fa 2 dies
Al delta no volem platges de grava
Diàleg

Al delta no volem platges de grava

fa 2 dies
Quan a Tortosa hi havia soldats: el Quarter de Sant Francesc (II)
Diàleg

Quan a Tortosa hi havia soldats: el Quarter de Sant Francesc (II)

fa 4 dies
‘Más suerte’
Diàleg

‘Más suerte’

fa 4 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (135)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (135)

fa 4 dies
L’anticatalanisme dóna vots a Espanya
Diàleg

L’anticatalanisme dóna vots a Espanya

fa 4 dies
Més enllà de la conya, l’Ebre també és Catalunya
Diàleg

Més enllà de la conya, l’Ebre també és Catalunya

fa 1 setmana
Quan a Tortosa hi havia soldats: el Quarter de Sant Francesc (I)
Diàleg

Quan a Tortosa hi havia soldats: el Quarter de Sant Francesc (I)

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Gonell destaca que els pressupostos permetran accelerar projectes estratègics a les Terres de l’Ebre
  • El govern espanyol es compromet a fer “màxim seguiment” perquè els fons europeus de resiliència hídrica arriben al delta de l’Ebre
  • ERC reivindica el paper del municipalisme ebrenc de cara a les eleccions del 2027

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ