• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Carregar amb el mort’, per Jordi Jordan

per Opinió
31 de desembre de 2021
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
‘Contra el canvi climàtic, actuem-hi també des de l’àmbit municipal’, per Jordi Jordan

Jordi Jordan, en una imatge d'arxiu. // JOAQUIM DOMINGO.

Antigament, quan no es podia trobar el responsable d’un delicte de gravetat comès dins del terme, tots els habitants en responien i havien de pagar una multa. Quan es trobava un cadàver mort violentament a la ciutat i no se’n sabia el culpable, o bé pagaven tots la multa o carregaven el mort i el portaven al poble veí per a que els altres la paguessin. D’aquí l’origen de la frase feta “carregar amb el mort”, que ara utilitzem per donar-li la culpa a un altre. 

Això és el que ha passat a Tortosa amb els pressupostos municipals, que no han rebut el suport de cap grup de l’oposició per la incapacitat de la senyora Roigé de negociar i generar consensos de ciutat amb ningú; però que curiosament, segons ella mateixa, és responsabilitat única i exclusivament de la resta de grups municipals. La ciutat continuarà amb els pressupostos bloquejats una vegada més per la seua intransigència i Movem Tortosa no vol carregar amb el mort. Si s’ha tancat en banda amb tots els grups de l’oposició, és la seua responsabilitat que no s’aprovin.

Anunci

Recordem que fa mesos vam publicar una bateria de propostes per millorar la ciutat en aspectes que considerem prioritaris i que posàvem damunt de la taula per començar a negociar el nostre suport als pressupostos. I ho vam publicar precisament perquè ens temíem trobar amb la negativa total i volíem almenys que la ciutadania conegués de primera mà què proposem per a Tortosa i quina és la nostra visió de ciutat. Vam proposar la compra i cessió de terrenys per a la construcció d’un nou hospital i una escola a Remolins, la remodelació de l’avinguda Generalitat, la recuperació de l’antic Col·legi Sant Josep i la declaració de Tortosa com a Patrimoni de la Humanitat, entre altres propostes més pragmàtiques com ara la d’instaurar llars d’infants públiques a Tortosa ciutat, la construcció d’habitatges de lloguer social, tant de nova construcció com de rehabilitació, per crear un parc públic de lloguer, la creació d’una pista d’atletisme, perquè l’actual no és reglamentaria per acollir competicions, la millora de l’estat dels camins municipals, l’establiment d’un sistema de tarificació social dels preus i taxes públics dels serveis de l’Ajuntament per a que es puguin pagar en funció de la renda i la definició de plans d’ocupació locals, que se sumarien als que ja vénen definits per la Generalitat per facilitar la inserció laboral.

No se n’ha volgut introduir cap de les onze als pressupostos argumentant que no són necessàries o no són viables, cosa totalment falsa. Prenem com a exemple la proposta de crear una llar d’infants pública. Quan Roigé i Bel estaven a l’oposició van prometre’n la construcció de tres, però la realitat és que han passat 14 anys governant i ara que els hi demanem que en construeixin una a la ciutat perquè som la única capital de comarca del país que no en tenim cap, es tanquen en banda, únicament perquè és a proposta de Movem Tortosa, i aquesta no és la manera d’avançar.

En vista de l’actitud de la senyora Roigé, vam acabar deixant com a única condició per aprovar els pressupostos que s’introduís la compra i cessió de terrenys per construir el nou hospital, renunciant a tota la resta, i ni això ha estat suficient per arribar a un acord. 

Movem Tortosa hem estat sempre oberts a aprovar els pressupostos, sempre i quan hi hagués una negociació real. El que no podem acceptar són imposicions, i molt menys d’un govern en minoria que necessita de l’oposició per tirar endavant qualsevol iniciativa. La senyora Roigé tendeix a oblidar-se d’aquest “detall” i actuar com si encara comptés amb la majoria absoluta del passat i Tortosa fos la seua finca privada on fa i desfà, sense escoltar ni dialogar.

I podem demostrar aquesta voluntat negociadora amb el fet que ho hem aconseguit a nivell de Catalunya, on el grup parlamentari dels Comuns i Movem Terres de l’Ebre hem arribat a un acord per aprovar els pressupostos amb el govern de la Generalitat de Junts i Esquerra en minoria. És evident que no són els nostres pressupostos, però els hi donem suport perquè han acceptat algunes de les nostres propostes. I això és responsabilitat: negociar, dialogar i estar oberts a arribar a acords sempre que sigui possible.

I gràcies a això hem aconseguit introduir projectes importantíssims per a les Terres de l’Ebre, com són la rehabilitació del Poble Vell de Corbera, el projecte de construcció del nou hospital i la nova escola de Remolins a Tortosa. I més enllà del temes territorials, l’acord entre els Comuns i el Govern de la Generalitat ha portat millores substancials en matèria de sanitat, educació i polítiques socials, destacant la partida destinada a salut mental per incrementar l’atenció de psicòlegs als centres educatius i la sanitat pública (80M€), la gran partida destinada a recuperar les proves diagnòstiques que s’havien deixat de fer durant la pandèmia (160M€) o  la inversió en habitatge públic (1.000M€), entre altes.

Per tant, Movem Tortosa no volem carregar amb el mort, acceptant una responsabilitat que no és nostra, ni tampoc acceptarem que s’enganyi la ciutadania. Si no s’aproven els pressupostos de Tortosa, és per la negativa de la senyora Roigé a escoltar, dialogar i negociar amb l’oposició. Si mai hi ha voluntat d’arribar a acords per part seua, sempre ens trobarà amb la porta oberta.

Tags: Baix EbreJordi JordanMovem TortosaPolíticaTortosa

Anunci

Related Posts

La feminista Marta Sans farà tàndem amb Lluc Ulldemolins a la CUP d’Alcanar
Diàleg

‘La nit dels prèmits’, per Marta Sans

fa 17 hores
De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘La corrupció no pot aturar el progrés’ per Manel de la Vega

fa 2 dies
‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 3 dies
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 3 dies
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 3 dies
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 3 dies
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 5 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’increment de la vegetació herbàcia pot complicar l’inici de la campanya forestal
  • Els exdirectors de l’Institut Dertosa lamenten la falta de consens en l’elecció de la nova directora
  • Les ciutats fortificades liderades per Tortosa presentaran la proposta prèvia a la candidatura de la UNESCO l’any vinent

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ