• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

Fons Next Generation, una nova oportunitat per a Tortosa

*ENRIC ROIG, PRIMER TINENT D'ALCALDIA DE TORTOSA

per Opinió
29 de maig de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Roig (PSC) carrega contra Esquerra: ‘El que han de fer és un hospital nou’

Enric Roig. // A.P.

EL PROCÉS de regeneració social, econòmica i urbana que s’està duent a terme a la nostra ciutat està situant Tortosa en el lloc que li pertoca, com a ciutat de primer ordre. Gràcies a aprofitar les oportunitats que s’estan presentant, i que Tortosa no ha de deixar perdre.

ELS FONS Next Generation són una oportunitat que Tortosa no desaprofita. La ciutat ha obtingut més d’1,5 milions d’euros, adjudicats per la Secretaria General de Transports i Mobilitat del Govern d’Espanya, destinats a treballar per fer de Tortosa una ciutat amable, verda, agradable i urbanísticament sostenible, gràcies a la implantació de zones de baixes emissions i a la transformació digital i sostenible del transport urbá. 

Anunci

LES ACTUACIONS incloses són la urbanització, reforma i millora de la plaça d’Espanya i el seu entorn; l’adequació i reposició de les voreres dels carrers Mossènn Manyà i Sebastià Juan Arbó, al Temple; la remodelació i millora del carrer Cervantes; la digitalització i modernització de la xarxa semafòrica; i la remodelació del carrer Barcelona, al barri de Sant Llàtzer, amb millores per solucionar la inundabilitat que afecten aquest vial. Algunes d’estes accions ja s’han dut a terme o s’estan fent, i en breu es procedirà a la licitació de les obres del carrer Barcelona, tot i la manca de suport dels grups d’ERC, Movem Tortosa i la CUP, posant en perill la recepció d’1,5 milions d’euros.

QUANT a equipaments municipals, s’han atorgat al voltant de 100.000 euros per a la digitalització i millora tecnològica de l’equipament del Teatre Auditori Felip Pedrell. A la vegada s’han sol·licitat ajuts per la millora de diversos edificis municipals, entre ells el Teatre Auditori Felip Pedrell, per millorar l’eficiència energètica, i també projectes turístics, patrimonials i culturals pensats per crear i potenciar els actius de la ciutat de cara a atraure nous visitants. Així mateix, un ambiciós projecte específic per a que el barri de Sant Llàtzer pugui solucionar els problemes d’inundabilitat causats per episodis de fortes pluges a conseqüència del canvi climàtic

TORTOSA ja està treballant en la redacció del Pla Local d’Habitatge amb el que, a partir de l’anàlisi i diagnosi de la situació de l’habitatge a Tortosa, definirà les estratègies i propostes a desenvolupar per garantir el dret dels ciutadans a gaudir d’un habitatge digne en condicions assequibles. Per això, s’està treballant en la sol·licitud de diferents programes d’ajuts procedents dels fons Next Generation: ajuts a les rehabilitacions als barris; ajuts a la rehabilitació d’edificis; ajuts a les actuacions de millora de l’eficiència energètica en habitatges; ajuts a l’elaboració del llibre de l’edifici existent per rehabilitació i redacció de projectes; i ajuts a la construcció d’habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients. En el tema de l’habitatge és bàsica la col·laboració públic-privada, per això estos ajuts han de servir per impulsar la rehabilitació dels edificis, millorant la imatge i el parc d’habitatges de la ciutat, contribuint a la millora de l’eficiència energètica per una Tortosa més verda, agradable i sostenible, i amb la millora de les condicions de vida dels nostres conciutadans i conciutadanes. 

ELS NEXT Generation són, sense dubte, una oportunitat que Tortosa està aprofitant, per continuar treballant en un veritable projecte de ciutat que faci sentir-nos orgullosos d’ella, i que faci de Tortosa una ciutat de primera.  

*ENRIC ROIG és primer tinent d’alcaldia i regidor d’Urbanisme, Cultura i Habitatge de Tortosa.

Tags: Baix EbreDiumengeMRFEnric RoigNext GenerationOpinióPolíticaPSCTortosaUrbanisme

Anunci

Related Posts

‘L’Institut de Deltebre amb Carme Pallarés’
Diàleg

‘L’Institut de Deltebre amb Carme Pallarés’

fa 2 dies
Monner, expresident del CITE: ‘Tarradellas volia prendre l’aigua per a Barcelona’
Diàleg

‘La guerra de les Espanyes amb Catalunya de fons’, per Anton Monner

fa 7 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (90)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (90)

fa 7 dies
‘La monarquia: luxe, censura i privilegis a costa del poble’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘Bombes visibles i invisibles, quan la pau penja d’un fil’, per Diana Valimanya

fa 2 setmanes
‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (II)’ per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (II)’ per Fernando Jaime Soler

fa 2 setmanes
‘Hi ha cyborgs a la cantonada’, per Rafael Haro
Diàleg

‘Hi ha cyborgs a la cantonada’, per Rafael Haro

fa 2 setmanes
Matemàtiques recreatives dominicals (89)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (89)

fa 2 setmanes
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘La miopia política del despoblament rural’, per Anton Monner

fa 2 setmanes
La feminista Marta Sans farà tàndem amb Lluc Ulldemolins a la CUP d’Alcanar
Diàleg

‘La nit dels prèmits’, per Marta Sans

fa 3 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Universitats escurçarà a la meitat la tramitació per adscriure com a universitari l’Hospital de Tortosa
  • Educació destinarà mitja dotació de mestre a la Palma d’Ebre després del reclam de la direcció
  • Blanca Paloma, Jana Winderen i Sandra Monfort: alguns dels plats forts del 14è Eufònic

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ