• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

Escolta, Espanya!

per Opinió
16 de juny de 2024
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
Escolta, Espanya!

Les punyetes de les mànigues de fiscals i magistrats. // ACN.

Joan Maragall, a “Oda Espanya”, diu: “Escolta, Espanya la veu d’un  fill que et parla en llengua no castellana: parlo en la llengua que m’ha donat la terra aspra…” però de fa segles Espanya no escolta, ni dialoga; només imposa per el “Derecho de Conquista” prosseguint sense aturador el Decret de Nova Planta del 1717, per haver guanyat una guerra. Molts catalans restarien satisfets si ens tractessin igual que a la resta d’espanyols. Tots els catalans desitjarien la igualtat; els independentistes i els que no ho són perquè tots en sortíem perjudicats. 

Però no! Ens tracten com un país conquerit i no ens respecten el que som, ni la nostra idiosincràsia ni la nostra manera de  pensar. Ens volen igual que ells; imposant la llengua, els costums i si ens queixem, ens la foten pel dret i pel revés; empresonen els polítics, els inhabiliten, els multen, però amb la diferència que en temps de Franco els afusellaven i ara sentencien per fer-nos circular, pel domini de la por, pel seu carril, i si convé inventant proves i fal·làcies que serveixen als judicis per condemnar-nos per sedició, malversació i desobediència. 

Anunci

No se’n val que els trens, que de Madrid a Barcelona s’hi arriba amb menys temps que de Riba-roja o d’Ulldecona a Barcelona i gairebé sempre en retard de l’horari estipulat. No se’n val quan el Corredor del Mediterrani, amb diners pagats per Europa, el construeixin per Madrid. No se’n val que tinguem carreteres sense començar des del 1995 com la variant de Gandesa. No se’n val que els afectats del Coll de Lilla, el ministre els diu que seran indemnitzats i ara ja no se’n recorden. No se’n val que patíssim un dèficit fiscal de 22.000 mil milions d’euros anuals. No se’n val que tinguem escoles i hospitals sense poder-se atendre per manca de finançament i els professionals cobrin sous indignes. No se’n val que a Madrid es construeixin 190 quilòmetres de metro i amb el mateix període a Barcelona 8. No se’n val que a l’aeroport de Madrid s’inverteixin centenars de milions quan a Barcelona s’inverteixin una sexta part. No se’n val que als jutjats catalans entrin més assumptes judicials pendents dels que es resolen, incrementant-se més any rere any. Existeixen, doncs, tantes diferències que s’arriba a la conclusió que Espanya no escolta i tampoc vol escoltar en un futur. I en definitiva, els catalans hem de callar, mani qui mani, sigui el PP o  sigui el PSOE, i ens hem d’acontentar amb el que ens arriba com un país conquerit i conseqüentment desigual. 

A l’article de la setmana passada parlava de la inconstitucionalitat del CGPJ que és una peça  bàsica de la democràcia de l’estat espanyol. I deia que si la peça judicial falla, tota la democràcia espanyola està subjecta a la inconstitucionalitat. I queda demostrat quan es tracta de Catalunya, amb la justícia dirigida i polititzada que funciona per carrils diferents per uns que pels altres. Els papers de Bárcenas que demostraven clarament que Rajoy i alguns dels seus ministres cobraven diners negres que no declaraven, s’ho van passar de llarg. En canvi al president Puigdemont i altres membres se’ls acusa de malversació per haver convocat el referèndum sense haver-se posat ni cinc cèntims a la butxaca, sense enriquiment personal. Així ho va esclarir el ministre d’hisenda Montero havent revisat partida per partida, sense haver trobat cap irregularitat. Els jutges i els fiscals del procés que per culpar-los es serviren de documents falsos i manipulats de la policia patriòtica, proves muntades expressament i fins i tot de notes de premsa sense base real, van condemnar-los a 100 anys de presó. Sembla, doncs, que la justícia espanyola funciona segons el color polític dels jutges. 

I vet aquí que alguns jutges i fiscals de significat color polític no accepten la amnistia assignada pel poder legislatiu. On hem arribat a l’Espanya que no escolta i a sobre de forma irregular pot sentenciar sense obeir la veu del Congrés de Diputats? L’absurditat arriba a extrems irreparables per un estat que es  declara democràtic. Es barallen les forces polítiques, PP i PSOE, per aconseguir el govern d’Espanya, només per interès propi de cadascun dels dos. I davant d’aquesta situació carreguen contra Catalunya, sense voluntat ni d’escoltar ni de dialogar, reprimint i muntant citrals que confonen la gent. La conseqüència és que tenim dues Espanyes i que es barallen per Catalunya amb l’afany del “mano y ordeno”. I una altra conseqüència és que molta gent deixen d’anar a votar quan es convoquen eleccions davant de tanta podridura de polítics que es barallen només per defensar les seves cadires i els seus sous.

*ANTON MONNER és cronista de Gandesa.

Tags: Anton MonnerCatalunyaDiumengeMRFEspanyaGandesaOpinioPolíticaTerra Alta

Anunci

Related Posts

‘Sense lligams’, per Toni Pons
Diàleg

Genolls pelats

fa 18 hores
‘Ho podem dir ja? És hora de reobrir els parcs i l’accés al medi natural’, per Jordi Arrufat
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (116)

fa 19 hores
El finançament de Catalunya
Diàleg

El finançament de Catalunya

fa 19 hores
Dono gràcies a l’Arquitectura…
Diàleg

Dono gràcies a l’Arquitectura…

fa 2 dies
Se’n va anar la vespra Nadal
Diàleg

Se’n va anar la vespra Nadal

fa 2 dies
El miracle de Nadal
Diàleg

El miracle de Nadal

fa 3 dies
Pell bruta
Diàleg

Pell bruta

fa 4 dies
El nou desordre global
Diàleg

El nou desordre global

fa 4 dies
‘Educació, preguntes sense resposta’, per Toni Pons
Diàleg

El fil invisible

fa 6 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Genolls pelats
  • Matemàtiques recreatives dominicals (116)
  • El finançament de Catalunya

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ