• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

El continuat vendre fum del PSOE i el PSC

per Opinió
6 d'agost de 2025
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’

Anton Monner.

El president Illa manifesta que “no ven fum”, quan la realitat és que no fa altra cosa. Diu que s’invertiran milions per aquí i per allà, i cada dia ens surten amb noves foguerades –que fumegen- de projectes, inversions i entelèquies, per enredar el poble. I el que realment succeeix és que “qui dia passa anys empeny”. L’Espanya del PSOE necessita els partits catalans per manar (atenció!, dic manar i no dic governar), a Madrid per aprovar lleis i pressupostos, i a Catalunya també, malgrat que a l’Ajuntament de Barcelona, els seus màxims rivals, els senyors del PP van donar l’alcaldia a Collboni, només per evitar que Trias, “un senyor de Barcelona” considerat independentista, no pogués governar. Segurament li donaren suport com a compensació d’haver-se manifestat plegats al 155, agafats del braç, davall d’alguna bandera amb la gallina penjada, amb el (PP-PSOE) acompanyats per VOX.

Això d’anar contra Catalunya i la seva idiosincràsia no és nou. Ja fa segles que el regne de Castella ho fa servir com a arma llancívola contra el nostre Poble. Recordin que en l’època del Conde-Duque de Olivares, al segle XVII la corrupció i el lladronici era tan gran, que quan arribaven dotzenes de vaixells castellans carregats d’or i plata robats d’Amèrica, el rei havia d’augmentar els impostos a Catalunya per poder pagar les despeses de les guerres imperials. I davant de tanta injustícia, en rebel·lar-se el president de Catalunya, Pau Claris, i havent declarat la República catalana, l’enverinaren i ocuparen totes les cases dels pobles de Catalunya, amb soldats flamencs, valons, italians i castellans fent-se’n amos i senyors. O sigui que ve de lluny la repressió, prosseguint-la a la guerra de Successió i a les dictadures posteriors. Uns moments, per la força de les armes i altres, com és l’actual, amb vendes de fum, “sin que se note el cuidado”, com ja estipularen al Decret de Nova Planta.

Anunci

I els maltractes han continuat fins als nostres dies. Quan demanàvem la independència, per haver-nos anul·lat l’Estatut aprovat amb les legalitats constitucionals, després d’injustícies, barrabassades, preses de pèl, proves falsificades contra els dirigents, mils de milions d’impostos de cada campanya se’n van a Madrid i no tornen, escoltes telefòniques, controls de la “policia patriòtica”, atropellar amb “els piolins” els indefensos votants, i fins i tot, fer tancar un banc d’un país estranger amb estratagemes falsificades de diners de dirigents catalans. Tot ben vist, malgrat les trampes, tant per PP i PSOE segons la filosofia emanada de les classes dominants madrilenyes, amb el suport d’una monarquia imposada pel general colpista, en benefici sempre a favor d’uns i en contra dels altres, sospitosa de cometre irregularitats continuades de tota mena; econòmiques, sexuals, polítiques…

I tot en el mateix moment que Montoro, tenia muntades empreses de familiars seus per cobrar substancioses comissions de multinacionals, a canvi d’elaborar lleis “exprés” per reduir els impostos a pagar a l’Estat. I succeïa quan Montoro controlava els comptes de milers d’infractors a bancs suïssos, per imports de milers de milions, que els va indultar per regularitzar-los, cobrant el 3% en lloc del 45%. Naturalment, molts d’ells eren amics seus, i les males veus diuen que fins i tot, familiars directes i alguns magistrats dels que empresonaren els nostres polítics. Tocava revisar el finançament autonòmic l’any 2014, les pensions es controlaven i el sou mínim interprofessional també, perquè, segons manifestava, no hi havia diners i ens havíem d’estrènyer el cinturó. Ell, però, s’aprofitava d’un pobre Rajoy, que com a president de govern, és segurament dels més inútils que mai ha manat Espanya. Tota una indignitat i un cinisme que no té parangó! I això succeint a un país que els polítics del PP i del PSOE el defineixen com a democràtic, “la más alta y reconocida de las democracias  del mundo”. Quin sarcasme, estimats lectors! I quanta immundícia i hipocresia!

 En aquest moment el PP i PSOE es diuen de tot; despenjats màxims i possibles perquè uns i altres fan servir el “mando y ordeno”, amb els “seus” magistrats, fiscals, membres de la policia, periodistes i qualsevol truc legal o il·legal per acusar-se i conseqüentment malmetre el poc prestigi que disposen. És el desprestigi total que confon l’electorat. Si tots són “lladres”, igual PP com PSOE, com se’ls ha de votar? Que no se n’adonen que la gent del carrer cada dia estan més confusos? I el dolent és que decanten els vots a l’extrema dreta. I amb ells, el caos!

Però tornem al que he començat; el fum que venen els socialistes. No hi ha cap dia que als  periòdics nacionals i regionals no apareguin grans obres que s’han de realitzar a Catalunya. Si  només el 20% es realitzessin, seria fantàstic! Però la realitat és que no tenen pressupostos aprovats i treballen a precari. Prometen, venen fums i “normalitzen” Catalunya, però realitats poques!

Un servidor té l’exemple a Gandesa; la variant de la N-420 la tenien aprovada l’any 2000 i encara avui, havent-los caducats els estudis d’impacte ambiental i altres, encara no hi ha res fet. Fa 30 anys que havia de començar i fa 25 que la van aprovar; que passa? Fum, fum i més fum! A la variant del polígon industrial de Gandesa a la carretera C-43 que ja hi van posar les màquines excavadores a final de l’any passat, van parar les obres. Posaren l’excusa en no disposar de diners i ens tornen a dir que acabats uns estudis que realitzen, continuaran les explanacions. Això és el que succeeix a Gandesa. Però a Catalunya les rodalies no funcionen, ens volen fer creure que es crearà una empresa ferroviària dirigida des de Catalunya, el finançament propi havia de ser una realitat en aquests moments i ara ja se’n parla per d’aquí dos anys… la llei d’estrangeria… el català a Europa…. l’amnistia… Tot preses de pèl i la vida continua. Fins quant, senyors del PSOE, continuaran enganyant-nos amb fumerades continuades i tantes promeses incomplides quan “estan normalitzant Catalunya”?

*ANTON MONNER, cronista de Gandesa

Tags: Anton MonnerGandesa

Anunci

Related Posts

Matemàtiques recreatives dominicals (95)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (95)

fa 3 dies
Monner, expresident del CITE: ‘Tarradellas volia prendre l’aigua per a Barcelona’
Diàleg

Els grans incendis forestals i el despoblament rural

fa 4 dies
La “Recerca” continua, no es jubila
Diàleg

La “Recerca” continua, no es jubila

fa 6 dies
Una gran inversió per al país
Diàleg

Una gran inversió per al país

fa 1 setmana
‘Abanderats, convivència i altres coses del Renaixement’, per Irene López
Diàleg

‘Abanderats, convivència i altres coses del Renaixement’, per Irene López

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (94)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (94)

fa 1 setmana
‘El nom fa la cosa’, per Brian Cutts
Diàleg

‘El nom fa la cosa’, per Brian Cutts

fa 1 setmana
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘Si la llengua falla, Catalunya caurà’, per Anton Monner

fa 1 setmana
El dèficit obliga el govern de Tortosa a reduir la despesa i reajustar els horaris del WIN
Diàleg

‘La Festa del Renaixement consolida Tortosa com a referent de la recreació històrica’, per Víctor Grau Ferrer

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Optimisme entre el sector turístic per l’alta ocupació al Delta de l’Ebre i la Terra Alta aquest agost
  • Retrets entre la Societat Unió Gandesana i l’Ajuntament per l’organització de la festa major
  • El ‘Bosc de la Memòria’, un espai de dignificació dels Brigadistes Internacionals a la Fatarella

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ