• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

Defensar la pesca és defensar la nostra sobirania alimentària

per Opinió
19 de novembre de 2025
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
EL PSC de l’Ebre demana ‘explicacions convincents’ sobre el ‘desgavell’ de dades sobre el coronavirus

Manel de la Vega, al Senat. // PSC.

La pesca al Mediterrani travessa una de les crisis més profundes de la seva història. Les restriccions europees per recuperar els recursos marins són necessàries, però també estan provocant una situació límit per a moltes famílies que viuen del mar. El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, ha advertit que prop del 80% de la flota d’arrossegament catalana està aturada o amb els dies de pesca pràcticament exhaurits. Això significa ports sense activitat, empreses en risc i famílies que no poden planificar el seu futur. Sense una resposta urgent, Catalunya pot arribar a finals d’any amb escassetat de peix local, especialment durant el període nadalenc.

El Departament d’Agricultura treballa intensament per defensar el sector davant Brussel·les. El director general de Política Marítima i Pesca Sostenible, Toni Espanya, ha explicat que la flota catalana ha complert amb totes les mesures de sostenibilitat: reducció de dies, vedes, noves malles més selectives i pràctiques responsables que protegeixen els alevins i l’entorn natural. “Volem un Mediterrani amb peix, però també amb pescadors”, ha recordat Espanya, subratllant la necessitat d’un equilibri real entre ecologia i economia.

Anunci

“Volem un Mediterrani amb peix, però també amb pescadors.”

La Generalitat ha impulsat noves línies d’ajuts per compensar les pèrdues, estudia bonificacions de taxes portuàries i manté reunions constants amb les confraries per reforçar la seva viabilitat. També ha presentat davant la Comissió Europea dades científiques que mostren una millora dels estocs de peix, reclamant entre 20 i 30 dies de pesca addicionals per garantir el final de campanya.

El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha estat molt clar: Espanya defensa la sostenibilitat, però també la rendibilitat. Ha demanat que la Comissió Europea reconegui els esforços realitzats per la flota espanyola i que les mesures per al 2026 permetin mantenir una activitat econòmica viable. El govern central finança, amb fons públics i europeus, les mesures de modernització i selecció tècnica que eviten un tancament dràstic de la flota. Planas ha insistit que la Política Pesquera Comuna necessita una revisió profunda, més flexible i adaptada a la realitat del Mediterrani. I ho ha fet de la mà de França, Itàlia i altres països del sud d’Europa, demostrant que la cooperació és la millor eina per avançar.

La crisi actual ens recorda una veritat fonamental: defensar la pesca és molt més que defensar un sector econòmic. És garantir la sobirania alimentària, assegurar que els nostres ciutadans puguin consumir productes locals, sans i de qualitat, i mantenir viva la nostra relació històrica amb el mar. En un món cada cop més fràgil, amb cadenes de subministrament vulnerables, la capacitat de produir aliments prop de casa és una qüestió estratègica de país.

El futur de la pesca passa per una transició justa que uneixi ecologia i oportunitats

Catalunya i Espanya comparteixen un objectiu comú: aconseguir que la Unió Europea escolti la veu del Mediterrani. Necessitem una transició justa, que protegeixi els ecosistemes però també els pescadors. És defensar la sobirania alimentària i la dignitat de tots aquells que, cada dia, fan possible que el mar continuï donant vida a Catalunya.

Com a senador socialista, crec fermament que la defensa del sector pesquer requereix diàleg, rigor i unitat institucional. La Generalitat, el govern d’Espanya i la Unió Europea han de treballar conjuntament per assegurar un Mediterrani viu, sostenible i amb futur. Perquè defensar la pesca, com defensar l’agricultura o la ramaderia, és defensar el nostre país, la nostra gent i el dret a decidir què mengem. Si volem un futur per la pesca, hem de garantir avui que hi hagi barques que puguin sortir demà i sempre.

MANEL DE LA VEGA, Senador i primer secretari del PSC a Terres de l’Ebre

Tags: Comissió EuropeaCostas KadisLuis PlanasManel de la VegaPescaSector primariSobirania Alimentària

Anunci

Related Posts

Matemàtiques recreatives dominicals (130)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (130)

fa 1 dia
El campus de l’Ebre ja està preparat per fer les classes teòriques a distància
Diàleg

Universitaris catalans que no poden estudiar medicina

fa 2 dies
Dones rurals: l’última trinxera, per Diana Valimanya
Diàleg

Dones rurals: l’última trinxera, per Diana Valimanya

fa 3 dies
Mentoria i FP: una aliança clau contra l’abandonament escolar
Diàleg

Mentoria i FP: una aliança clau contra l’abandonament escolar

fa 5 dies
Ràpid, car i inútil: com moltes decisions
Diàleg

Ràpid, car i inútil: com moltes decisions

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (129)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (129)

fa 1 setmana
Els pescadors d’independentistes pescats per corrupció
Diàleg

Els pescadors d’independentistes pescats per corrupció

fa 1 setmana
La veu, el silenci i la memòria, per Elena Solanas
Diàleg

La veu, el silenci i la memòria, per Elena Solanas

fa 2 setmanes
La desaparició del delta de l’Ebre, per Rosa Vandellós Lleixà
Diàleg

La desaparició del delta de l’Ebre, per Rosa Vandellós Lleixà

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa activarà l’oficina tècnica per a impulsar el Pla de Barris
  • Roquetes i Xerta reviuen el barranc del Fornet nou mesos després de l’incendi
  • La Via Verda de la Val de Zafán ja arriba al mar: s’inauguren els 27 quilòmetres de nova extensió

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ