• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

La Ribera d’Ebre es converteix en pol estratègic tecnològic de la nova economia catalana

per Opinió
15 de gener de 2026
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
La Ribera d’Ebre es converteix en pol estratègic tecnològic de la nova economia catalana

Foto de família dels alcaldes de la Ribera d'Ebre amb el conseller Miquel Sàmper (ACN)

La Ribera d’Ebre està protagonitzant una transformació econòmica sense precedents. La comarca s’ha consolidat com un dels territoris més dinàmics de Catalunya, captant el 19% dels ajuts dels Fons de Transició Nuclear (FTN) del 2025: més de 10 milions d’euros que mobilitzaran un total d’inversions superiors als 40 milions.

Les xifres desmenteixen el vell mantra que “el territori no pot absorbir tants diners”. Aquest passat any, 364 sol·licituds han optat a les subvencions dels FTN, amb una demanda que supera els 157 milions d’euros.  A la Ribera d’Ebre, més de 30 empreses locals i de nova implantació han apostat clarament per projectes innovadors. El salt és espectacular: dels 40 projectes atesos el 2024, aquest any se’n subvencionaran 171 a tot el territori nuclear, tot i que 78 es quedaran fora per manca de pressupost.

Anunci

Una comarca que aposta per sectors d’alt valor

Els 10 milions d’euros en ajuts es reparteixen entre sis línies estratègiques. La inversió empresarial (Línia 1) concentra 8,94 milions per a 18 empreses que crearan nous establiments o modernitzaran processos. Destaquen projectes emblemàtics com Sateliot IoT Services, que instal·larà a Móra la Nova una fàbrica de satèl·lits de baixa òrbita per liderar la constel·lació SatBox, o Natural Machines, que trasllada la producció de la seva impressora 3D alimentària Foodini des de la Xina fins a Móra la Nova.

La creació d’ocupació (Línia 2) aporta 152.114 euros a dues empreses per generar 13 llocs de treball estables. El creixement empresarial (Línia 3) destina 338.381 euros a quatre empreses com Agrokora a Móra la Nova, que desenvolupa una plataforma digital per modernitzar explotacions agrícoles.

Els projectes cooperatius (Línia 4) reben 335.134 euros distribuïts entre tres agrupacions, incloent-hi BIOCAFA-Biopolígon Les Camposines, una comunitat energètica local que impulsa la bioeconomia circular entre Terra Alta i Ribera d’Ebre.

L’emprenedoria innovadora (Línia 5) atorga 100.000 euros a dues startups, mentre que la innovació tecnològica (Línia 6) destina 317.682 euros a tres empreses per digitalitzar processos, com la Farmàcia Amelia Barbero de Flix, que robotitza els seus sistemes de dosificació personalitzada.

De la dependència a la diversificació

Aquesta onada d’inversió situa la Ribera d’Ebre al capdavant de sectors emergents: aeroespacial, bioeconomia, digitalització rural i tecnologies avançades. El territori ja no depèn d’un únic motor econòmic, sinó que genera ocupació qualificada, atrau talent i es posiciona com a referent en transició energètica i tecnològica.

La transformació ja és una realitat. I això és només el començament: el teixit empresarial riberenenc ha demostrat capacitat per generar activitat i oportunitats d’arrelament per als joves. La Ribera d’Ebre s’ha convertit en un veritable riu d’oportunitats, consolidant-se com un motor de la nova economia verda i digital de Catalunya.

*Carlos Trinchan, vicepresident àrea d’Economia del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i tinent d’alcalde de Móra la Nova

Tags: Carlos TrinchanDiàlegOpinió

Anunci

Related Posts

Quan empènyer ja no té sentit
Diàleg

Quan empènyer ja no té sentit

fa 2 dies
‘Sense lligams’, per Toni Pons
Diàleg

Genolls pelats

fa 4 dies
‘Ho podem dir ja? És hora de reobrir els parcs i l’accés al medi natural’, per Jordi Arrufat
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (116)

fa 4 dies
El finançament de Catalunya
Diàleg

El finançament de Catalunya

fa 4 dies
Dono gràcies a l’Arquitectura…
Diàleg

Dono gràcies a l’Arquitectura…

fa 6 dies
Se’n va anar la vespra Nadal
Diàleg

Se’n va anar la vespra Nadal

fa 6 dies
El miracle de Nadal
Diàleg

El miracle de Nadal

fa 7 dies
Pell bruta
Diàleg

Pell bruta

fa 1 setmana
El nou desordre global
Diàleg

El nou desordre global

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La Ribera d’Ebre es converteix en pol estratègic tecnològic de la nova economia catalana
  • Vint anys del Campus Terres de l’Ebre: la URV consolida el seu creixement i mira cap al futur
  • Debat obert pel cabal ecològic de l’Ebre: la PDE alerta dels riscos i el Govern apel·la a l’equilibri

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ