• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Calia que passés a Tortosa’, per Alba Panisello

per Opinió
1 d'agost de 2026
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
‘Calia que passés a Tortosa’, per Alba Panisello

Imatge d'una de les actuacions de Vertebra Dansa. // INSTAGRAM VERTEBRA DANSA

Després de viure el Festival Internacional Vertebra Dansa m’agradaria compartir algunes reflexions.

De ben segur persones professionals del món de la dansa podran fer una anàlisi crítica i argumentada de si el festival, els espectacles, els tallers i els cursos professionals han estat a l’altura del que s’esperava o no.

Anunci

Potser experts en desenvolupament econòmic podran analitzar si l’impacte econòmic a la ciutat i per extensió a les Terres de l’Ebre ha sigut l’esperat o no.

O fins i tot algun estadista podrà analitzar si la quantitat de gent que ha participat i assistit als espectacles ha estat la que calia o no, però a mi m’agradaria fer una reflexió més des de l’àmbit social, des de la ciutadania que ha pogut viure i gaudir d’una experiència com aquesta a Tortosa.

En temps de presses i rapidesa, on la immediatesa del moment és la forma de fer habitual, en temps en què la digitalització i les pantalles conviuen cada dia amb nosaltres i sobretot amb els nostres infants, Vertebra Dansa ens ha regalat un recordatori del fet que necessitem donar valor a les persones i al temps que passem amb elles.

Vertebra Dansa ha durat una setmana en què tant els tallers de professionals com de principiants han estat una bona mostra que la gran qualitat artística s’ha donat la mà de l’expressió més humana.

Professors i participants han creat connexions properes, de qualitat i que perduraran en el temps.

Un aspecte admirable d’aquests dies no ha estat únicament el pas de grans noms internacionals de l’escena artística com ara: Kristina Alleyne, Maura Morales o BBoy Issue, sinó que gran part del que hem viscut ha estat veure baixar els espectacles dels escenaris i omplir els espais públics com ara la Plaça de l’Absis de la catedral de Tortosa o el Pati dels Til·lers de la veïna ciutat de Roquetes.

Veure a ballarins professionals, ballarins aprenents i fins i tot xiquets i xiquetes compartint els mateixos espais d’aprenentatge, de riures, de suor, de pors i de petits triomfs trenca les barreres elitistes de l’art i apropa la disciplina de la dansa a tota la ciutadania convertint-la en un llenguatge comú del qual tots podem participar.

Un exemple ha estat obrir les portes de les danses urbanes als més petits, ja que al taller Urban Dance Kids es va viure frescor i alegria i es va poder veure que el talent pot aflorar de les mans i peus de les noves generacions.

Els menuts han explorat ritmes, i han aprés que no cal el pas perfecte, sinó que el que cal és que sàpiguen que els seus cossos tenen veu i que amb ells poden expressar-se i transformar l’espai en un lloc respectuós i de gaudi, i creieu-me, això ha estat un veritable regal per a ells i per a les famílies.

Així mateix, a la Mostra de l’Espai Viu, ha quedat demostrat que la cultura i la dansa es poden construir des de baix teixint xarxes d’afecte, de complicitats i d’il·lusió que transcendiran a la setmana del festival.

Per això, potser per a mi, el més important de l’anàlisi és que Tortosa ha respirat humanitat per cada racó, aquesta setmana ha deixat una bona petjada i ens ha transmès que el moviment i la bellesa compartida en els espais són, en essència, la millor medicina per a cuidar la nostra ciutat i per una vegada ballar tots el mateix ball, per això calia que passés a Tortosa.

*ALBA PANISELLO, historiadora de l’art i especialista en desenvolupament rural

Tags: Alba PaniselloDiàlegOpinióTortosaVertebra Dansa

Anunci

Related Posts

‘Una fàbrica tortosina de “marcianitos” i “boleres”: Joctronic S.A.’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Una fàbrica tortosina de “marcianitos” i “boleres”: Joctronic S.A.’, per Fernando Jaime Soler

fa 14 hores
Matemàtiques recreatives dominicals (150)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (150)

fa 14 hores
‘Viatjar de Gandesa a Barcelona’, per Anton Monner
Diàleg

‘Viatjar de Gandesa a Barcelona’, per Anton Monner

fa 15 hores
‘La plaça ha de ser de la gent’ per Antoni Espanya
Diàleg

‘La plaça ha de ser de la gent’ per Antoni Espanya

fa 2 dies
Paladella diu que el PSC té la maquinària a punt per afrontar la campanya del 12-M
Diàleg

‘Fer memòria per entendre el present’, per Joaquim Paladella

fa 2 dies
‘El govern canareu tira endavant la compra de 10 habitatges sense tenir el projecte definitiu de l’ACA’, per Paco Reverter
Diàleg

‘El govern canareu tira endavant la compra de 10 habitatges sense tenir el projecte definitiu de l’ACA’, per Paco Reverter

fa 5 dies
Cavall de pals
Diàleg

Cavall de pals

fa 6 dies
Manel de la Vega
Diàleg

‘Un curs per començar a girar el full a l’educació’, per Manel de la Vega

fa 6 dies
‘La Cinta, una festa amb arrels i futur’, per Jordi Jordan
Diàleg

‘La Cinta, una festa amb arrels i futur’, per Jordi Jordan

fa 7 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Una fàbrica tortosina de “marcianitos” i “boleres”: Joctronic S.A.’, per Fernando Jaime Soler
  • Matemàtiques recreatives dominicals (150)
  • ‘Viatjar de Gandesa a Barcelona’, per Anton Monner

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ