• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Fràgil com un vidre és la memòria’, per Cinta Galiana

'Després, quant tot això passi, i esperem que prompte, no sé qui recordarà a tots aquells… tot allò que ens ha fet sobreviure'

per Opinió
8 d'abril de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
‘Fràgil com un vidre és la memòria’, per Cinta Galiana

Una imatge d'arxiu d'una protesta del personal de l'Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, el 2011. // G.M.

A les vuit del vespre la gent surt als balcons i s’emociona, i agraeix als sanitaris i als que ens cuiden per tot el que estan fent, en aquesta maleïda pandèmia. I està ben fent. I sempre donar les gràcies és bo i és de justícia. I aquell ratet, parlem en los veïns, i ni que sigue de lluny ens fem costat i ens sentim consolats.

Llavors recordo aquelles taules rodones —n’érem quatre gats— de la “Marea Blanca”, i aquelles manifestacions en bates blanques —allí quants n’érem? Pocs també— i recordo com s’esmelegaven companys de l’hospital sobre les retallades, sobre les privatitzacions, etc. Ningú no els va escoltar.

Anunci

Recordo les companyes pensionistes exigint els seus drets, dilluns rere dilluns, estoicament, infatigables, demanant el que per justícia havia de ser seu: una vellesa digna, que els cuidessen, que ells ja havien “estirat del carro” tota la vida. Allí pot ser n’eren 20?

Ara, alguns d’ells estant morint tots sols, ni una mà que els agafe en aquest últim viatge. Altres, els més afortunats, viuen confinats en la por que, si emmalalteixen, tindran menys oportunitats de sobreviure.

Com païrem tota aquesta angoixa i dolor? Em diu una companya professora de música: “Natros (els de Música, Plàstica, Educació Física) que érem unes ‘maries’ d’assignatures, som ara els que fem que ningú es torni boig. Fem pintar als xiquets, fem música als balcons i fem fer exercici de mil formes, perquè, com diuen els psicòlegs, és la millor manera d’estar equilibrat”.

Llavors jo recordo la indiferència d’alguns si suspenies plàstica, la passivitat de molts pares si el fill no fa ‘gimnasia’ o la fotesa d’altres per les classes ‘de flauta’.

Després, quant tot això passi, i esperem que prompte, no sé qui recordarà a tots aquells… tot allò que ens ha fet sobreviure.

I em vénen al cap aquells versos del benvolgut Vergés:

“Recordo tantes coses.
I me’n adono que dins del cos tinc més records que vísceres.
De cop comprenc que l’home és la memòria”.

*CINTA GALIANA és professora i exregidora de Movem Tortosa.

Tags: Baix EbreCinta GalianaCoronavirusMarea BlancaSocietatTortosa

Anunci

Related Posts

‘La tercera onada’, per Toni Pons
Diàleg

‘La tercera onada’, per Toni Pons

fa 5 hores
‘El fil roig’, per Toni Pons
Diàleg

‘El fil roig’, per Toni Pons

fa 3 dies
‘L’homenatge a Jordi Pujol, el 123 president de la Generalitat, per Anton Monner
Diàleg

‘L’homenatge a Jordi Pujol, el 123 president de la Generalitat, per Anton Monner

fa 3 dies
‘Josep Maria Simó. L’urbanisme a Amposta. El Pla General d’Urbanisme del 1984’, per Joan Ferré
Diàleg

‘Més habitatge, més rehabilitació i més futur per a Amposta’, per Josep Maria Simó

fa 3 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (141)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (141)

fa 3 dies
1966: La llum del Canigó i l’ombra de l’Ebre
Diàleg

1966: La llum del Canigó i l’ombra de l’Ebre

fa 5 dies
‘La doble vara de mesurar de Junts per Tortosa’, per Irene López
Diàleg

‘La doble vara de mesurar de Junts per Tortosa’, per Irene López

fa 1 setmana
A cavall o amb bicicleta, bona festa major!
Diàleg

A cavall o amb bicicleta, bona festa major!

fa 1 setmana
Massa fils
Diàleg

Massa fils

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘La tercera onada’, per Toni Pons
  • Quan el foc va arribar a les portes de Xerta i Aldover, un any de l’incendi del Baix Ebre
  • Gonell reivindica la importància de seguir les indicacions dels equips d’emergència

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ