• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘L’Espanya global i tots els espanyols hem de ser iguals’, per Anton Monner

Historiador i cronista de Gandesa

per Anton Monner
13 d'octubre de 2019
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Hi ha qui entén la democràcia creient que s’ha de basar en el que ell pensa. La resta de la gent, els que obren diferent i aquells que marxen per altres camins, deixen de ser demòcrates. Alguns que s’omplen la boca parlant de democràcia no entenen que el parlamentarisme, el pluralisme, la llibertat d’expressió i manifestació son les bases essencials. Per ells la llei es marca segons la seva manera pensar, quan els convé van sempre a favor seu i tothom ha de passar per allò que ells fan i creuen. Els que marxen per trajectòries distintes, el criminalitzen com a sers inferiors; fins i tot, se’n burlen, els ofenen, els persegueixen i fan servir tots els mètodes possibles per aconseguir els seus objectius, siguin o no basats en l’essència de la democràcia. 

Vet aquí que als catalans ens consideren espanyols i malgrat tenir-nos inclosos dins la seva estructura, no ens tracten d’igual a igual, potser per allò del ‘derecho de conquista’

Anton Monner.

Vet aquí que als catalans ens consideren espanyols i malgrat tenir-nos inclosos dins la seva estructura, no ens tracten d’igual a igual, potser per allò “del derecho de conquista”. Som diferents, provenim ancestralment de l’imperi carolingi que no té res a veure en la seva procedència, parlem una altra llengua que no es la seva, les lleis nostres, diferents, poc a poc les van destruint per igualar-les a les seves i com manen dels diners, dels pressupostos i de les seves lleis, no ens atorguen els mateixos drets en el repartiment. Paguem més, produïm més, exportem més, rebem més turisme, creem més riquesa i per això ens han de mantenir dins la seva estructura estatal obligadament perquè se’ns considera que “los catalanes de la piedras sacan panes”. Però pretenen aniquilar les diferències lingüístiques, socials i ètniques que durant segles ens han distingit. Tots hem de ser iguals; naturalment igual que ells, malgrat que produïm més i no ens arriben els diners en proporció als que paguem. Obliden les infraestructures que han construir, assignen als pressupostos quantitats inferiors a les que ens necessitem, i, a més, la majoria de les obres només es construeixen en proporcions inferiors al 50% del pressupostat i, en canvi, a Madrid per allò de “quien reparte se queda la mayor parte”, se’ns pressuposten 100 i se’n construeixen 114. I encara parlen d’igualtat!

Anunci

El seu aeroport té 5 terminals i el doble de treballadors de terra que el Barcelona i la diferència és inferior el d’aquí al d’allà en menys d’un 10% i encara per volar a segons quines destinacions des de Barcelona s’ha de passar per Barajas obligadament per fer cap a l’indret desitjat. Tots som o iguals, els espanyols! Els diners que es guanyen als nostres ports van a parar a altres ports espanyols deficitaris i els beneficis de l’aeroport de Barcelona, com escanyen personal, terminals i el que convingui, no s’inverteixen a les mateixes instal·lacions perquè no sigui que malgrat totes les traves que hi posen expressament, Madrid quedi amb menys passatgers que Barcelona. Quan manava Franco el mateix camió matriculat a M o a B, els de Madrid podien carregar tres o quatre tones més per tal que no fos que Barcelona matriculés més vehicles que Madrid i per això vèiem molts camions dels nostres pobles amb la M i no amb la T de Tarragona. Ara, en democràcia, el Corredor del Mediterrani, no el fan passar pel costat del mar; passa per Madrid, el fan anar per on volen i Andalusia, Múrcia, València i Catalunya, que aporten més del 60% de l’economia estatal, no disposen de trens ràpids per transportar les mercaderies. El mateix que en temps de Franco; fan el que en volen i apliquen “de llengua” l’entelèquia que hem de ser tots iguals. Quina gràcia, no? 

I per això han creat “ESPAÑA GLOBAL”. A l’estranger el ministre Borrell, diu que els catalans s’han extralimitat i per això han empresonat els seus líders. Oblida que van enderrocar l’Estatut aprovat legalment i el TC, sense tenir en compte la democràcia, va suprimir les lleis de la igualtat. Després els catalans van demanar diàleg una i moltes altres vegades abans del que va succeir el 2017, i sempre se’ns va negar. Negar, negar i negar…fan el que volen i tots els espanyols hem de ser iguals que ells, malgrat que no ho som. Ells no s’ho creuen i nosaltres tampoc!

Tags: Anton MonnerCatalunyaEspanyaOpinióPolítica

Anunci

Related Posts

Monner, expresident del CITE: ‘Tarradellas volia prendre l’aigua per a Barcelona’
Diàleg

‘La guerra de les Espanyes amb Catalunya de fons’, per Anton Monner

fa 3 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (90)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (90)

fa 3 dies
‘La monarquia: luxe, censura i privilegis a costa del poble’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘Bombes visibles i invisibles, quan la pau penja d’un fil’, per Diana Valimanya

fa 1 setmana
‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (II)’ per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (II)’ per Fernando Jaime Soler

fa 1 setmana
‘Hi ha cyborgs a la cantonada’, per Rafael Haro
Diàleg

‘Hi ha cyborgs a la cantonada’, per Rafael Haro

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (89)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (89)

fa 1 setmana
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘La miopia política del despoblament rural’, per Anton Monner

fa 1 setmana
La feminista Marta Sans farà tàndem amb Lluc Ulldemolins a la CUP d’Alcanar
Diàleg

‘La nit dels prèmits’, per Marta Sans

fa 2 setmanes
De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘La corrupció no pot aturar el progrés’ per Manel de la Vega

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants
  • Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació
  • L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ