• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Contaminar és de rics’, per Manel Zaera

per Manel Zaera
13 d'octubre de 2019
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
‘Contaminar és de rics’, per Manel Zaera

A partir de l’1 de gener de 2020 entrar a Barcelona amb cotxe serà més complicat, almenys per als vehicles més contaminants, als quals es restringirà l’accés. Una restricció, aquesta, que s’estén a Barcelona, Sant Adrià, l’Hospitalet, Esplugues i Cornellà. Però, és aquesta la solució a la contaminació de l’Àrea Metropolitana?

El web de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) proporciona informació diversa sobre medi ambient i sobre qualitat de l’aire en concret. S’hi poden trobar les mesures estructurals que s’orienten a reduir la contaminació de l’aire: restricció d’accés als vehicles més contaminants, mesures relacionades amb obres i indústries, educació i sensibilització ambiental, i urbanisme i infraestructures. Els vehicles sense etiqueta ambiental de la DGT no podran accedir a la zona restringida, per evitar sobretot les emissions d’òxid de nitrogen (NO2), causades pels vehicles dièsel més antics. Aquestes restriccions ja es venien aplicant a les rondes en episodis de contaminació, de forma temporal. Al gener passaran a ser permanents.

Anunci

MANEL ZAERA.

Aquesta mesura no arribarà sense oposició. Encara que pugui semblar sorprenent, usuaris de vehicles privats i grups ecologistes hi posen objeccions. La restricció als vehicles antics i contaminants és d’alguna manera una mesura que penalitza les persones que no tenen un poder adquisitiu alt. No tothom pot canviar de cotxe quan vol, per tenir el cotxe més modern i més respectuós amb el medi ambient. És a dir, simplificant molt els arguments, si tens diners podràs entrar a Barcelona perquè podràs comprar un cotxe amb etiqueta ambiental, i si no en tens hauràs de passar-te al transport públic, si és que et va bé, o estalviar, si pots, per comprar un cotxe nou. I com es pot llegir a l’enllaç de Vilaweb, els opositors a la mesura recorden que hi ha cotxes amb etiqueta ambiental que no són tan respectuosos amb el medi ambient com sembla. Cotxes amb arrancada elèctrica i després un motor de 150 CV de potència.

Es troba a faltar a la llista de mesures alguna mesura sobre el trànsit marítim. L’any 2016 una notícia a l’ARA feia referència a un estudi científic que determinava les partícules contaminants originades pel trànsit rodat, per les obres i pel trànsit marítim. Aquest article explicava, amb diferents referències, com els creures que arriben a Barcelona contaminen més que el dièsel dels vehicles privats, llençant a l’atmosfera més NO2 i altres agents contaminants que el trànsit rodat.

No es tracta de dir que volem contaminar lliurement, perquè segurament estarem d’acord que podem fer més per no contaminar. Però les mesures que es prenen sempre van orientades a culpabilitzar la ciutadania, que al llarg dels anys ha estat animada per tots els governs a comprar vehicles, per beneficiar la indústria de l’automòbil, per després dir-los que no, que els vehicles són dolents per al medi ambient i per a la mobilitat a les ciutats. Les zones blaves són una d’aquestes bromes pesades contra la compra de vehicles. Succeïdes per les zones verdes, ara arriben les restriccions ambientals de vehicles. I passa en una ciutat governada per un partit que a banda d’ambientalista se suposa que està al costat de la gent necessitada. Amb una mesura que només pot saltar-se qui té diners cauen en una greu incoherència.

MANEL ZAERA @manelzaera és informàtic i músic.

Tags: BarcelonaCatalunyaManel ZaeraMedi AmbientOpinióSocietat

Anunci

Related Posts

Monner, expresident del CITE: ‘Tarradellas volia prendre l’aigua per a Barcelona’
Diàleg

‘La guerra de les Espanyes amb Catalunya de fons’, per Anton Monner

fa 4 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (90)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (90)

fa 4 dies
‘La monarquia: luxe, censura i privilegis a costa del poble’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘Bombes visibles i invisibles, quan la pau penja d’un fil’, per Diana Valimanya

fa 1 setmana
‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (II)’ per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (II)’ per Fernando Jaime Soler

fa 2 setmanes
‘Hi ha cyborgs a la cantonada’, per Rafael Haro
Diàleg

‘Hi ha cyborgs a la cantonada’, per Rafael Haro

fa 2 setmanes
Matemàtiques recreatives dominicals (89)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (89)

fa 2 setmanes
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘La miopia política del despoblament rural’, per Anton Monner

fa 2 setmanes
La feminista Marta Sans farà tàndem amb Lluc Ulldemolins a la CUP d’Alcanar
Diàleg

‘La nit dels prèmits’, per Marta Sans

fa 2 setmanes
De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘La corrupció no pot aturar el progrés’ per Manel de la Vega

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Agents cívics informaran de la normativa de preservació i d’aparcament a la platja de l’Eucaliptus d’Amposta
  • Tortosa licita per 448.000 euros l’obra per fer un aparcament amb zona enjardinada als terrenys de Renfe
  • Deltebre Dansa compleix 20 anys amb tallers, espectacles i artistes internacionals

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ