• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘No volem el trasllat del servei de radioteràpia i volem el nou hospital’

per Opinió
30 de desembre de 2019
Reading Time: 4 mins read
0 0
0

Esperem que el Govern de la Generalitat mantingui l’accelerador lineal i la unitat de radioteràpia al complex de l’Hospital de la Santa Creu de Jesús, tal i com demana la moció que el Grup Municipal del PSC vam portar a debat al ple de desembre arrel de la baralla mediàtica entre l’Ajuntament de Tortosa i els Serveis Territorials de Salut que estem vivint les darreres setmanes, i que va ser votada a favor de tots els grups, amb l’excepció dels Republicans.

I ho vam fer des del més absolut respecte als malalts i en pro del seu benestar, defugint de tacticismes polítics i d’actituds personalistes, com les del senyor Vallespí, de Movem Tortosa, que sembla que vol fer d’aquests temes una qüestió pròpia i personal.

Anunci

A la moció reiterem en el que vam defensar el ple del passat gener de 2019, en què vam votar en contra de la modificació puntual per traslladar la unitat de radioteràpia del complex de l’Hospital de la Santa Creu al Verge de la Cinta, entenent que aquest trasllat respon a un model d’hospital que no és el que nosaltres voldríem, ni creiem que sigui el que necessita Tortosa i les Terres de l’Ebre, és afegir més problemes i gastar diners en va.

Actualment, al recinte hospitalari de Jesús reuneix les condicions idònies d’aparcament i d’accés i els pacients es troben amb un espai exclusiu per a ells i, si no, que els ho preguntin als usuaris. Una instal·lació que va dur a terme el govern progressista encapçalat pel president Josep Montilla i la consellera Marina Geli, amb el consens dels professionals mèdics i de les associacions de lluita contra el càncer.

En canvi, amb la nova ubicació, s’agreujarà el problema dels accessos i de l’aparcament i els pacients hauran de compartir espais d’accés amb altres serveis, perdent part de l’actual privacitat que ara gaudeixen. Podem arribar a entendre que la unitat de quimioteràpia hagi d’estar junt al servei d’oncologia perquè estan directament lligades, però aquest no és el cas actual de la unitat de radioteràpia, que ja compta amb el seu servei mèdic específic; en qualsevol cas es podria plantejar a l’hora de fer un nou hospital.

Amb la moció aprovada es demanarà mantenir l’accelerador lineal i la unitat de radioteràpia al complex de l’Hospital de la Santa Creu a Jesús, fins que no es resolguin els temes d’accessibilitat i aparcament a l’Hospital Verge de la Cinta o fins que es construeixi el nou hospital de les Terres de l’Ebre a Tortosa, i que s’instal·li i posi en funcionament el nou accelerador lineal donat per la Fundació Amancio Ortega l’any 2017, per tal d’oferir un millor servei als usuaris. Perquè, en aquests dos anys que portem batallant el nou accelerador ja estaria en funcionament i no faria falta que alguns pacients es desplacessin a Reus o que el nou accelerador quedi obsolet. No volem que es gastin més diners dels necessaris en un hospital vell.

Aquesta moció ha tornat a posar damunt la taula el problema sanitari que patim a Tortosa i les Terres de l’Ebre, un problema que s’ha vist agreujat per l’actitud erràtica del Departament de Salut en els darrers mesos en temes com el trasllat d’especialistes al CAP de Roquetes, la manca de pediatria al CAP de Ferreries, la reducció d’horaris als consultoris dels pobles petits o les darreres declaracions de la directora dels Serveis Sanitaris a l’Ebre, la senyora Mar Lleixà, que diu que no està clar que es pugui construir el tan anunciat nou aparcament a l’Hospital Verge de la Cinta, i que estan analitzat altres alternatives. 

Ara sembla que les tornes han canviat i que, davant l’evidencia dels nombrosos problemes que resten sense solucionar, la mateixa senyora Mar Lleixà, després de dotze anys, no descarta la construcció d’un nou hospital, que des del PSC sempre hem defensat i que esperem que ben aviat sigui una realitat. Perquè un nou hospital sempre porta millores, noves tecnologies, nous avenços i pot ser un al·licient per a que nous professionals s’estableixin a les Terres de l’Ebre, davant de la manca d’especialistes i metges que patim.

Tortosa i les Terres de l’Ebre no volem ser una regió sanitària de segona, volem que la Generalitat faci com a Tarragona, Olot, Girona o Viladecans, ciutats on sí que ha apostat per un nou hospital.

Però mentre esperem, mantenim els serveis actuals que tenim i que estan funcionant perfectament, fem que el nou accelerador lineal funcioni el més aviat possible i solucionem els problemes del Verge de la Cinta en comptes d’afegir-ne de nous i el més aviat possible, perquè els pacients de Tortosa i de les Terres de l’Ebre s’ho mereixen.

*Enric Roig Montagut és primer secretari del PSC de Tortosa i portaveu del PSC a l’Ajuntament de Tortosa i al Consell Comarcal del Baix Ebre.

Tags: Baix EbreEnric RoigFrancesc VallespíHospital de la Santa Creu de JesúsHTVCJesúsLliga contra el CàncerMar LleixàOpinióPolíticaPSCSalutTortosa

Anunci

Related Posts

Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘L’assetjament del català a Catalunya’, per Anton Monner

fa 2 dies
Un mes de la mort de l’Antonio
Diàleg

Un mes de la mort de l’Antonio

fa 1 setmana
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

Passat un any, el PSOE-PSC continuen ‘venent fum’, per Anton Monner

fa 2 setmanes
Matemàtiques recreatives dominicals (95)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (95)

fa 2 setmanes
Monner, expresident del CITE: ‘Tarradellas volia prendre l’aigua per a Barcelona’
Diàleg

Els grans incendis forestals i el despoblament rural

fa 2 setmanes
La “Recerca” continua, no es jubila
Diàleg

La “Recerca” continua, no es jubila

fa 3 setmanes
Una gran inversió per al país
Diàleg

Una gran inversió per al país

fa 3 setmanes
‘Abanderats, convivència i altres coses del Renaixement’, per Irene López
Diàleg

‘Abanderats, convivència i altres coses del Renaixement’, per Irene López

fa 3 setmanes
Matemàtiques recreatives dominicals (94)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (94)

fa 3 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Alerta per una plaga de conills a les Terres de l’Ebre: Unió de Pagesos reclama més mesures de control de la fauna
  • L’absència d’actuacions de dones al programa de la Cinta genera indignació entre artistes, creadores i professionals
  • La Generalitat manté les restriccions per l’elevat risc d’incendis avui dilluns

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ