• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Amb l’hospital i la salut, compromisos clars i ferms’, per Meritxell Roigé

per Opinió
29 d'abril de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
‘Amb l’hospital i la salut, compromisos clars i ferms’, per Meritxell Roigé

Meritxell Roigé, amb el conseller de Salut, Josep Maria Argimon. // C21.

Aquesta setmana, el Departament de Salut de la Generalitat i l’Ajuntament de Tortosa hem arribat a un acord que dóna resposta a les necessitats de l’hospital Verge de la Cinta. Un acord que farà possible la millora de les actuals instal·lacions de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, molt necessària en tractar-se d’un centre amb molts anys de funcionament que cal seguir modernitzant. Que a la vegada també planteja una ampliació amb un nou edifici just al davant de l’actual, per tal de disposar de més serveis sanitaris per a la ciutadania. Actuacions que, a més, resolen l’accessibilitat i la mobilitat a l’entorn, mitjançant tres actuacions: la construcció d’un pàrquing subterrani a l’edifici de l’ampliació; un aparcament al fossat amb 425 places, que es construirà enguany; i la instal·lació de dos ascensors que faran que l’hospital passi a ser un hospital urbà, connectat amb el centre de la ciutat.

Paral·lelament, el Departament també ha manifestat el compromís per a treballar en la construcció d’un nou hospital a Tortosa, amb un calendari que situa l’inici dels treballs a partir del 2025. Aquesta era una demanda en la qual havia insistit repetidament: per a parlar d’un nou hospital calia que el Departament de Salut es comprometés a fer el nou hospital i que en demanés els terrenys a l’Ajuntament. Un compromís que havia d’anar acompanyat d’una data i d’un calendari, com ha estat. Una vegada coneguda aquesta voluntat, i en el moment que el Govern ens demani formalment els terrenys, des del consistori els posarem a disposició. Serà un tràmit ràpid, ja que, des de fa mesos, jo mateixa com a alcaldessa he estat treballant per a poder disposar del solar que pogués complir amb les necessitats que requereix un nou hospital. Sempre havia dit que els terrenys no serien un problema, i que hi serien si hi havia la voluntat per part del departament de Salut. I aquests terrenys hi són: estan situats al pla parcial Camí de Roquetes, al barri de Ferreries, adjacents a l’antiga nau de la Indo i molt propers a la C-12. Una gestió per a aconseguir-los que requeria un treball discret.

Anunci

La concreció del projecte en relació a l’hospital a la nostra ciutat no es tracta d’una qüestió menor, i calia aconseguir un compromís clar i ferm. Portem acumulats massa anuncis de futuribles nous hospitals, com el que al 2006 va fer la Generalitat quan el tripartit era al govern, però que no van passar de l’anunci i d’un cartell al davant d’un solar. I portem també molts projectes d’ampliacions de les instal·lacions actuals, amb diversos consellers i conselleres de Salut. En tots els casos, projectes que no han anat acompanyats ni del finançament ni de l’execució esperada, i que han provocat la frustració del territori en veure que un tema tan important no passava de les paraules.

Aradavant de la concreció que el Departament de Salut proposa per resoldre la qüestió, des de l’Ajuntament hi serem al costat per ajudar a fer-ho possible, de manera lleial com hem fet sempre, però també de forma exigent, per a garantir que avança segons allò previst. I anunciant els projectes quan estan acordats, i no a cops de mocions de cara a la galeria, que només busquen un rèdit polític.

Com a alcaldessa, sempre he reclamat que la decisió per part del govern català fos clara. I així ho he exigit en les nombroses reunions dutes a terme durant les darreres setmanes i mesos amb la conselleria. Només així es pot avançar de manera creïble per a aconseguir disposar dels equipaments de salut que Tortosa i les Terres de l’Ebre ens mereixem. I ho hem fet com sempre fem: treballant amb seriositat i amb rigorositat, com correspon en un tema tan important per a Tortosa i per a les Terres de l’Ebre com és la salut. 

*MERITXELL ROIGÉ és alcaldessa de Tortosa.

Tags: Baix EbreJunts per TortosaMeritxell RoigéOpinióPolíticaTortosaUrbanisme

Anunci

Related Posts

La feminista Marta Sans farà tàndem amb Lluc Ulldemolins a la CUP d’Alcanar
Diàleg

‘La nit dels prèmits’, per Marta Sans

fa 1 dia
De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘La corrupció no pot aturar el progrés’ per Manel de la Vega

fa 2 dies
‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 3 dies
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 3 dies
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 3 dies
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 3 dies
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 5 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’increment de la vegetació herbàcia pot complicar l’inici de la campanya forestal
  • Els exdirectors de l’Institut Dertosa lamenten la falta de consens en l’elecció de la nova directora
  • Les ciutats fortificades liderades per Tortosa presentaran la proposta prèvia a la candidatura de la UNESCO l’any vinent

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ