• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘L’Arquitectura al servei de la ciutadania’, per Enric Roig

per Opinió
7 de juny de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Roig treu opcions a una candidatura conjunta entre el PSC i Movem Tortosa: ‘Els pactes, després de les municipals’

Enric Roig.

L’Arquitectura i el servei públic sempre han estat les meves passions. La passió per l’Arquitectura em va portar a estudiar-la i a dedicar-li gran part de la meva vida en tots els seus aspectes. I en este sentit, me sento totalment identificat amb una frase, que no em cansaré de dir, del gran arquitecte Rafael Moneo quan dona gràcies a l’Arquitectura perquè li ha permès veure el món amb els seus ulls. 

La gent que em coneix sap que jo veig el món a través de l’Arquitectura entenent que l’Arquitectura és un servei públic. Habitualment s’associa la figura de l’arquitecte com aquella persona que té un desenvolupat sentit estètic i es dedica a dissenyar edificis, i és cert. Però la tasca de l’arquitecte va molt més enllà, perquè l’Arquitectura té una importantíssima funció social que t’ensenya a veure la vida d’una altra manera.

Anunci

L’Arquitectura per sí mateixa únicament té sentit si penses en les persones, l’espai i en la manera de viure, i és l’Arquitectura la que, al final, determina com viurem les persones en aquell espai, en aquell hàbitat o en aquella ciutat.

Crec fermament que la funció principal de l’Arquitectura és la de transformar i adaptar el medi a les demandes de la societat. I el dia a dia i els avenços socials ens defineixen com ha d’adaptar-se l’Arquitectura als nous escenaris que se’ns plantegen. Un clar exemple ha estat la pandèmia de la covid-19, que ha deixat palesa la necessitat de fer prevaldre espais per al gaudi personal per davant d’altres, en la que cobren interès i protagonisme els espais públics i els àmbits per al desenvolupament de la vida quotidiana.

L’Arquitectura social ha de treballar per solucionar els problemes de la ciutadania, des de l’accés a un habitatge digne, fins a vetllar per a que les ciutats i comunitats siguin sostenibles i donin compliment als Objectius de Desenvolupament Sostenibles de l’Agenda 2030, tot satisfent les necessitats estètiques i funcionals de totes les persones, sense importar la seva situació econòmica o cultural.   

I en esta funció social de l’Arquitectura hi juguen un paper fonamental els Col·legis d’Arquitectes que fan una gran feina, entenent que els col·legis professionals, molt més enllà del merament gremial i de donar servei als seus col·legiats, han de ser aquells espais que donin servei a la ciutadania en aspectes com ara el foment de l’Arquitectura, el Patrimoni i la Cultura a través d’activitats, debats, visites, exposicions, etc., fent que l’Arquitectura es conegui a tots els seus nivells; informant de temes com els ajuts procedents dels Fons Next Generation de la Unió Europea per a la rehabilitació i millora energètica de vivendes i edificis; o donant solució a les possibles consultes que pugui tenir la ciutadania al voltant d’altres temes de ciutat, urbanístics, etc.

Esta tasca d’aproximació amb la ciutadania és una de les principals voluntats a les que han d’aspirar els Col·legis d’Arquitectes. I des d’ells, a través del servei públic, treballem dia a dia per donar resposta a les necessitats dels ciutadans i les ciutadanes. Una tasca que assumim amb la clara voluntat de treballar per apropar l’Arquitectura a la ciutadania, per resoldre els seus problemes, cobrir les seves necessitats, així com per difondre i preservar el nostre patrimoni cultural i arquitectònic, desenvolupant així la funció social de l’Arquitectura, centrada en millorar la vida de les persones. 

*ENRIC ROIG és arquitecte, secretari i vocal de Cultura del COAC a les Terres de l’Ebre.

Tags: ArquitecturaBaix EbreCulturaEnric RoigOpinióTortosa

Anunci

Related Posts

‘Rèplica al senyor Albacar sobre la seua proposta per a l’hospital’, per Núria Menasanch
Diàleg

‘Enfrontem la incultura i la violència amb la unió i el civisme per la Verge de la Cinta al cim de Caro’ per Núria Menasanch

fa 2 dies
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘El territori i la demografia’ , per Anton Monner

fa 6 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (105)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (105)

fa 6 dies
Història i espiritualitat del Santuari de la Fontcalda: ‘Simfonia d’aigua i roques’
Diàleg

‘La Fontcalda, la Mare que ens uneix’, per Diana Valimanya

fa 6 dies
Diàleg

‘Altadill, dankon’, per Roc Salvadó Poy

fa 1 setmana
‘El senyor Altadill i una xefla wagneriana’, per Toni Gallardo
Diàleg

‘El senyor Altadill i una xefla wagneriana’, per Toni Gallardo

fa 1 setmana
De la Vega (PSC): ‘Si fos regidor, proposaria comprar els terrenys per al nou hospital’
Diàleg

‘Lliçons del foc i de l’aigua’, per Manel de la Vega

fa 1 setmana
’30 anys de celebració’ per Maria Príncep Arasa
Diàleg

’30 anys de celebració’ per Maria Príncep Arasa

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (104)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (104)

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa reordenarà l’avinguda Felip Pedrell entre el mercat i l’antic club de rem
  • Un error de localització va deixar Roquetes inicialment fora dels ajuts pels aiguats
  • Els clavells rojos i blancs continuen sent els més escollits per Tots Sants

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ