• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

El discurs del president Aragonès al Senat

per Opinió
22 d'octubre de 2023
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
El discurs del president Aragonès al Senat

Un moment del discurs del president Pere Aragonès al Senat. // ACN.

Va ser un parlament apropiat, però de dubtosa eficàcia, quan, per davant, sabia que els receptors no l’havien d’escoltar. Mai cap govern espanyol acceptarà el que el president va demanar. “L’ordeno y mano” d’Espanya, des del 1714, continua exercint-se en cada moment històric, com si la conquesta de Catalunya mai no hagués produït. Els guanyadors de les guerres escriuen les històries que els convenen i Espanya la va escriure a conveniència seva. El president Aragonès ja ho sabia abans d’entrar, però calia dir les coses pel seu nom, malgrat la disconformitat de la resta de presidents autonòmics. Els catalans han estat sotmesos durant tres-cents anys per la força i el que ha succeït des del 2005 és una autèntica vergonya per un país catalogat com a democràtic. 

Vam ser conquerits per la força de les armes de Felip V i per l’absolutisme reial del moment. En temps posteriors sotmesos per, “los pronunciamientos, los alzamientos y los directorios”. Ara, en democràcia, el maltractament continua i vet aquí que ens acusen de “felones”, “huídos”, “malversadores”…i no sé de quants adjectius despectius més. La qüestió és atiar l’anticatalanisme. Això sempre els dona vots. Ara el practicant és el PP però si convingués ho seria el PSOE. El que passa en aquest estat, és que l’objectiu a batre sempre és Catalunya i mentre no siguem independents, d’una forma o altra, els tractes no canviaran. 

Anunci

Les conveniències polítiques marquen la profunditat de l’anticatalanisme. En aquest moment el PSOE ens necessita, i el PP per anar contra els socialistes, amb l’objectiu de desmuntar la candidatura de Pedro Sánchez, atia l’anticatalanisme, tàctica que sempre els funciona per destruir l’adversari. I també és veritat que si bé cap dels dos ens estima, el PSOE gairebé sempre és més discret. Si havíem de mesurar el pes, els uns estarien al 60% i els altres al 40. Però l’objectiu final de “antes roja que rota” és el que funciona a Espanya des de segles. Tots els catalans tenim el record d’Iceta, Illa i Borrell, quan es manifestaven al costat del PP, Vox i Cs. I d’això ho tenim present! Com quan Pedro Sánchez, parlava que “los fugados” s’havien d’empresonar. Ara no! Les coses han canviat per pura necessitat! I els del PP farien el mateix si ho necessitessin. Se’n recorden quan Aznar “hablaba el catalán en la intimidad”? O sigui que no ens en podem fiar de cap dels dos. Segons les necessitats obren en conseqüència! 

Per això el discurs del president de Catalunya era necessari pronunciar-lo, inclús quedant-se curt demanant l’amnistia i un referèndum a l’escocesa, quan ja em vam celebrar un i es va guanyar. Però malgrat tot, el que va dir ho havia de dir; era necessari. Altres presidents catalans, de temps anteriors, no havien acudit a expressar la voluntat del poble, a bon segur perquè tant el PP com el PSOE, haurien contestat igual, de forma tan despectiva els uns com els altres. Aragonès ho ha fet en el moment més delicat però també més necessari. I calia que els 12 presidents del PP responguessin per sentir-se barbaritats com, “si la indignidad de la amnistia triunfa, pronto no habrán españoles”. Molts espanyols del  PSOE, començant per Felipe i Alfonso, i acabant per Paje o Lambán, pensen el mateix que la Ayuso i rebutgen la política dels actual líders seus. Però els catalans “no hem d’amagar l’ala”. Hem de dir les coses pel seu nom, i Aragonès ha fet el correcte.

Els catalans sofrim un dèficit fiscal terrible, les obres públiques no es construeixen, no podem emprar el català com a idioma propi de Catalunya, els trens de rodalies no funcionen i viatjar d’Ulldecona a Barcelona costa el mateix que 80 anys enrere. Tots els que vivim a Catalunya patim la manca de diners per elaborar els nostres pressupostos. Els diners se’n van dels nostres impostos i s’esfumen pel camí. Això ho patim als hospitals, als serveis socials, havent de pagar més impostos autonòmics i municipals que la resta de les autonomies, sense arribar a cobrir les necessitats. Els socialistes diuen que ens hem de posar d’acord els catalans entre nosaltres, com a excusa, donant suport als seus adversaris del PP, quan de fet l’anticatalanisme impera a Espanya i mai se’ns concedeix el que necessitem. Som tots els catalans els que ho patim, també els del PP i els del PSOE. Tenim majoria al Parlament i vam votar un referèndum que vam guanyar. La voluntat popular no serveix?; no cal escoltar-la? Pura conveniència dels partits espanyols amb l’excusa de la Constitució quan ells són incapaços de complir-la deixant per renovar els càrrecs del poder judicial. Els catalans per donar suport a Pedro Sánchez volem l’amnistia per començar a parlar. Són massa les injustícies que hem hagut de sofrir, començant per les proves inventades per engarjolar els nostres polítics, las “Operaciones Cataluña”, les repressions judicials injustificables, i fins i tot, el tancament d’un banc andorrà o l’espionatge als telèfons de significats polítics i advocats catalans han sortit a la llum… i mentre els responsables passegen pel carrer sense que cap jutge els culpi de res. Són, per tant, realitats que els presidents autonòmics no volen veure, ni volen escoltar. Prefereixen parlar de “la igualdad de los españoles” i “de la lengua común” i de la Constitució, com si no passés res. Els catalans no ho podem admetre. El president Aragonès els ha dit al Senat el que els havia de dir malgrat no voler-lo escoltar. I el president Puigdemont, ha posat les condicions per donar la presidència a Sánchez. De no concedir el que demana, anirem a noves eleccions. No es desitjable però si no s’accepten, tornarem a votar. Una trista realitat que pot ser possible!

*ANTON MONNER és cronista de Gandesa.

Tags: Anton MonnerCatalunyaDiumengeMRFERCPere AragonèsPolítica

Anunci

Related Posts

De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘La corrupció no pot aturar el progrés’ per Manel de la Vega

fa 4 hores
‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 1 dia
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 1 dia
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 1 dia
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 1 dia
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 3 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (87)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (87)

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El COPATE fa el primer de quatre tractaments contra el mosquit als arrossars pròxims als pobles del Delta
  • L’operatiu contra la multireincidència a Tortosa acaba amb 17 denúncies
  • ‘La corrupció no pot aturar el progrés’ per Manel de la Vega

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ