• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

Apartar-se

per Manel Zaera
17 de maig de 2024
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Apartar-se

Oriol Junqueras, en una roda de premsa a la seu d'ERC. // ACN.

Després de les eleccions del 12 de maig hi han hagut moviments en l’entorn dels partits que no han guanyat. Moviments, però potser no els esperats, o els que es podrien esperar, vistos els resultats. I no només en el sí d’Esquerra. Disculpeu-me la ignorància política si m’erro en lo que comento a continuació.

Esquerra va fracassar. Els Comuns van fracassar. La CUP va fracassar. Ciutadans va fracassar. I sí, Junts+Puigdemont, aka Junts, aka l’antiga Convergència, aka Puigdemont i altres, també van fracassar. No, no és fotesa. Junts hauria de saber què volen ser de grans. Si véns de ser Convergència, moltíssimes de les cares del partit són de Convergència, i si la maquinària que s’instal·laria a l’administració, si guanyés, és la de Convergència, per molt que et presentes com un partit transversal, no deixes de ser lo que has sigut des de sempre. I si ho ets, sense complexos, ho dius i ja està.

Anunci

A lo que dèiem. Esquerra va fracassar. La patacada ha sigut important. A l’Ebre el seu missatge durant la campanya semblava el del PSC d’abans, o el de la pròpia Convergència. Si governem a Catalunya, les Terres de l’Ebre guanyen -per cert, durant la campanya semblava que era més candidat l’alcalde d’Amposta que no pas l’actual delegat del Govern-. Si anéssem a campanyes de fa unes dècades seria fàcil establir paral·lelismes. Senyal que no ets capaç de lluitar pel territori sense que governen los teus? No ho dic jo, ho diuen els lemes.

Esquerra ha tingut uns consellers d’Educació per oblidar. Ha estat responsable, per exemple, que la C-12 no es desdoble ja definitivament. Han fugit d’estudi en aquells temes polèmics que monopolitza la dreta de més a la dreta. Com Junts, mos han venut una història al voltant del procés, que després de set anys poca gent es creu, penso. I ja que hi som, em permetreu relacionar això amb algun govern municipal que potser després d’este daltabaix, en tres anys vorà perillar, si no el govern, sí la majoria de la que gaudix. De fet, els resultats electorals ara ja han sigut molt ajustats. A la vista dels resultats, el president Pere Aragonès no serà diputat i deixa la primera línia política -oco, que això s’ha de llegir bé-. Marta Rovira també sembla que plega. Però Oriol Junqueras, l’ànima d’esta Esquerra, potser màxim responsable dels resultats, plega de moment, per tornar-se a presentar en uns mesos per dirigir el partit.

Els Comuns, tot i quedar-se a la coa dels que han obtingut diputats, igual que la CUP, han reaccionat públicament proposant un govern al PSC, amb un discurs semblant al que tenen a Madrid. És a dir, tot i tenir una representació minsa, pretenen “imposar” la seua ideologia en la tasca de govern. La CUP potser ha reaccionat d’una forma més realista, tot i que segurament la seua forma de fer no canviarà massa. De fet, és una forma de fer que no saps mai si es decantarà cap a l’independentisme o si es decantarà cap a l’esquerranisme.

I Junts… El MHP Carles Puigdemont surt a proposar un govern independentista en minoria, presidit per ell -que va dir que si no sortia elegit, plegaria-. Si no fos que tots sabem que detràs hi ha una estratègia podríem pensar que viu en un altre món. Però no. Crec que sap perfectament que no aconseguirà els suports necessaris, amb la qual cosa, bé té clar que el PP facilitarà les coses al PSC i potser també Esquerra, o bé Junts volen forçar noves eleccions, en un any que ja haurem tingut dos cites electorals. O vés a saber, potser tindrem la tan desitjada sociovergència, que realment proporcionaria una quantitat de suports prou gran al Govern, i només cal esperar a tenir un argument prou convincent per anunciar-ho.

Pentine-mos, que queda partit encara.

Tags: 12-MCarles PuigdemontCatalunyaERCJunts per CatalunyaManel ZaeraOpinióOriol JunquerasPolíticaTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 14 hores
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 14 hores
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 15 hores
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 15 hores
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 3 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (87)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (87)

fa 1 setmana
‘Si vis pacem, para bellum – Si vols la pau, preparat per a la guerra’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘Sota l’ombra d’un aerogenerador: quan les ovelles ens interpel·len’, per Diana Valimanya

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ