• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Una bona morterada, la pela és la pela’, per Francesc Miró

per Opinió
30 d'agost de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Miró torna a denunciar la pujada d’impostos com un ‘frau electoral’ a Amposta

Francesc Miró (PSC).

Els indians catalans van ser emigrants que van salpar a ultramar per fer fortuna amb la voluntat ferma de tornar a Catalunya un cop haguessin estalviat el suficient per invertir els guanys obtinguts. Podríem dir que aquests van ser els precursors d’uns altres, molt més modestos, que anaven a treballar a França, Suïssa o bé a Alemanya, entre altres països,  perquè aquí a casa nostra per una banda no sobrava la feina i per l’altra els salaris eren molt precaris. Gent emprenedora que malvivia, fent més hores que un tractor per estalviar ràpidament i tornar a casa per muntar un negoci o bé adquirir propietats  pel dia de demà poder vendre-les, o bé llogar-les com a complement de la seva pensió, o simplement deixar-ho com a llegat als seus fills per tenir un futur millor.

Un principi molt català el de l’estalvi per a després invertir i així crear riquesa, d’aquí la fama que tenim d’estalviadors. Però vet aquí que a les acaballes d’un govern de la Generalitat dividit i desgastat, que vol la independència de totes, totes, res a dir perquè les aspiracions són legitimes, però no a qualsevol preu. Un govern d’ERC i JuntsxCat ens diu que per a prosperar hem “d’invertir” amb el joc català per excel·lència: La Grossa , per tal d’aconseguir l’ascens social.

Anunci

Allò tant català de l’esforç i el treball ha quedat enrere. La Independència ens crida  a jugar a l’atzar, així si ens toca serem més independents i ja no ens cal dependre de l’esforç. Una cosa tan natural com incitar-nos al joc, deuen pensar, és el nou estímul, la idea més brillant d’aquest govern per guanyar-se un la vida. Si, ja sé que més d’un direu que ja l’han retirat, aquesta campanya, però La Grossa continua.  

‘Necessitem diners’, li vaig sentir un dia a un dirigent independentista d’aquestes terres. ‘Si volem la independència, el primer és la pela com sigui’. Jo em vaig quedar atònit, ‘com sigui?’, vaig pensar. Ara l’ha fotuda ben Grossa. Ara què més grossa que voler fer creure a la gent que això de la independència era cosa de dos dies! Doncs sí, la pela com sigui, i així ho fan, i mira per on que, aprofitant la pandèmia, reformen d’una manera indigna l’impost de successions i donacions. Una bona morterada van pensar, més de 6.100 avis i àvies morts a conseqüència de la COVID-19.

Ara sí que sí, som els primers en alguna cosa, som els que tenim l’impost més car de tot l’Estat espanyol. No som els primers en educació, no som els primers en sanitat pública, no som els primers en atreure empreses, no som els primers en turisme… per a què? Tot això són banalitats.

Les ments brillants del govern, la flor i nata i màxims exponents del que ha de ser la nova Catalunya idíl·lica, no paren de pensar com fotre’ns-la,  la pela. I així, com que no es dediquen a fer la seva feina que és governar, fan veure que es preocupen per nosaltres apujant els impostos a aquells que amb la seva suor s’han dedicat a treballar, molts d’ells fora de casa. I ara que s’han mort aprofiten per apujar l’impost de successions, no sigui cosa que a la gent li passi pel cap una cosa tan antiga com estalviar per invertir en la compra de patrimoni i deixar als  fills un futur millor. A veure si d’una vegada per totes els catalans trenquem el sentiment de l’estalvi i així no caldrà malvendre una part del patrimoni per pagar l’impost.

Així és que, o petem el que tinguem o la Generalitat se’ns ho petarà per nosaltres en barraques i barraquetes, en ambaixades que no han servit per a res, solament cal llegir el mal concepte que tenen de Catalunya els països del nostre entorn i més enllà d’ultramar que prohibeixen als seus ciutadans venir de vacances a Catalunya. I el que és pitjor, el govern de la Generalitat d’ERC i JuntsxCat s’ho peta tot en dinamitar anys i anys de convivència. I mira, en alguna cosa han aconseguit: que ens assemblem a la resta d’Espanya, per desgràcia, allò que jo i molts no hem volgut arribar mai, el de les dues Espanyes. Ja poden estar satisfets, han aconseguit que tinguem les dues Catalunyes.

*FRANCESC MIRÓ és secretari d’Acció Política i Món Rural del PSC de les Terres de l’Ebre.

Tags: CatalunyaDiumengeMRFERCFrancesc MiróJunts per CatalunyaLa GrossaOpinióPolíticaPSC

Anunci

Related Posts

‘Governar per transformar: dos anys de camí’, per Eva Del Amo
Diàleg

‘Governar per transformar: dos anys de camí’, per Eva Del Amo

fa 52 minuts
‘Junts per Tortosa ens fa beure a galet’, per Irene López
Diàleg

‘Junts per Tortosa ens fa beure a galet’, per Irene López

fa 1 dia
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘L’assetjament del català a Catalunya’, per Anton Monner

fa 5 dies
Un mes de la mort de l’Antonio
Diàleg

Un mes de la mort de l’Antonio

fa 2 setmanes
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

Passat un any, el PSOE-PSC continuen ‘venent fum’, per Anton Monner

fa 2 setmanes
Matemàtiques recreatives dominicals (95)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (95)

fa 3 setmanes
Monner, expresident del CITE: ‘Tarradellas volia prendre l’aigua per a Barcelona’
Diàleg

Els grans incendis forestals i el despoblament rural

fa 3 setmanes
La “Recerca” continua, no es jubila
Diàleg

La “Recerca” continua, no es jubila

fa 3 setmanes
Una gran inversió per al país
Diàleg

Una gran inversió per al país

fa 3 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Governar per transformar: dos anys de camí’, per Eva Del Amo
  • Més Ràpita sumarà per a la FIC en les municipals del 2027
  • L’Ajuntament d’Amposta inicia la remodelació integral de la plaça del Poador

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ